A. SPLOŠNI DEL
Ime
izobraževalnega programa: KLASIČNA GIMNAZIJA
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu o gimnazijah.
Poleg tega so cilji klasične gimnazije nadgrajeni v duhu klasično-humanistične
izobraževalne tradicije in vzgojnih vrednot:
Gimnazija je program, ki
pripravlja za nadaljevanje izobraževanja, spodbuja ustvarjalnost ter
razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge osebnostne lastnosti, potrebne
za kasnejši uspeh v poklicu in življenju. Gimnazija mora zagotoviti
dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti vednost, ki je skupni temelj za
vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati pa omogočati refleksijo o mejah
vednosti.
Pri tem se navezuje na znanje, spretnosti
in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično razvija doseženo
izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje s
sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Posebni cilji klasične gimnazije so še:
Klasična gimnazija v izobraževalno
osredje postavlja živo zanimanje za antiko in njeno usmerjenost v človeka
kot odločujočo vrednoto, ki je udejanjena v vsakem posamezniku, ter zavzetost
za svobodo misli.
Z diahronim pristopom, torej
z obravnavanjem vseh pojavov v njihovem časovnem razvoju, v nasprotju s
sedanjim prevladujočim sinhronim, spodbuja razvoj kritičnega mišljenja in
presojanja, ki temelji na razumevanju vzročno-posledične povezanosti naravnih
in družbenih pojavov skozi prostor in čas.
S tem poudarjeno razvija
razumevanje soodvisnosti znanj z različnih področij in obdobij ter zavest o
interdisciplinarni kompleksnosti sveta in nedeljivi povezanosti sedanjosti s
preteklostjo. Tako spodbuja tudi tolerantnost do drugačnosti in zavest
pripadnosti skupnemu kulturnemu prostoru.
Posebni pogoji za
vključitev v program:
Latinščina se poučuje na dveh ravneh, začetni in
nadaljevalni. V nadaljevalno učenje latinščine se vključijo tisti učenci, ki so
uspešno končali program učenja latinščine v osnovni šoli oziroma so si na drug
način pridobili ustrezno predznanje. Ustreznost predznanja pred uvrstitvijo
dijaka v nadaljevalno učenje latinščine ugotavlja šola, ki izvaja
izobraževalni program klasične gimnazije.