A. SPLOŠNI DEL
Ime
izobraževalnega programa: TEHNIŠKA GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM JEZIKOM
NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU SLOVENSKE ISTRE
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v 2. členu Zakona o gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je
izobraževalni program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja,
spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge
osebnostne lastnosti, potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti
vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati
pa omogočati refleksijo o mejah vednosti.
Pri tem se navezuje na znanje,
spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično razvija
doseženo izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje s
sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Posebni cilji tehniške gimnazije s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem
območju slovenske Istre so:
razvija sporazumevalno
zmožnost v italijanskem jeziku kot drugem jeziku,
razvija védenja o naravni, kulturni
in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega
naroda,
razvija zavest o državni
pripadnosti,
vzgaja za spoštovanje in
razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki
slovenskega naroda in pripadniki italijanskega narodne skupnosti,
seznanja s položajem narodnih
skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja vezi s pripadniki in
ustanovami teh skupnosti.
Posebni cilji tehniške gimnazije so še:
vsakemu posamezniku
zagotoviti optimalni razvoj njegovih sposobnosti, ustvarjalnosti, kreativnosti
in njegove specifične nadarjenosti,
mladega človeka vzgojiti v
strpno, humano, tolerantno in odgovorno osebnost, ki bo sposobna skupinskega
dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi.,
spodbujati vedoželjnost,
učenje tujih jezikov, pozitivne vrednote, ki temeljijo na slovenski in evropski
tradiciji, slovensko identiteto ,
razvijati ustvarjalno in
kritično mišljenje, sposobnost reševanja problemov, analitičnega oziroma
sintetičnega in sistemskega razmišljanja, sistematičnosti, presoje,
inovativnosti, komunikativnosti ,
omogočiti prilagajanje
družbenim in ekonomskim spremembam, razvijanje zavesti o pomenu
trajnostnega razvoja in obvladovanje informacijskih tokov,
razvijati skupinsko (timsko) delo in
sodelovanje, komuniciranje, reševanje problemov.
razvijati tehniško mišljenje,
naučiti se uporabljati različne vire
informacij,
razumeti kompleksne vzajemne
povezave med razvojem naravoslovja, tehnike in družbe,
razvijati veselje in interes za
področje tehnike in
razvijati sposobnosti, ki so pomembne
za študij tehnike,
s
pridobljenimi znanji omogočiti uspešen univerzitetni študij tehniških
usmeritev.