A. SPLOŠNI DEL
Ime izobraževalnega programa: UMETNIŠKA GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM
JEZIKOM NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU V SLOVENSKI ISTRI
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu o gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je
izobraževalni program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja,
spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge
osebnostne lastnosti, ki bodo potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in
življenju. Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in
vzpostaviti vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega
študija, hkrati pa omogočati refleksijo o mejah vednosti.
Pri tem se navezuje na znanje,
spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično razvija
doseženo izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje
s sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Poleg splošnih ciljev gimnazijskega izobraževanja ima
umetniška gimnazija nalogo, da;
zagotovi višjo raven
splošnoizobraževalnih in strokovnih znanj,
omogoči mladostnikom, da
svojo umetniško nadarjenost razvijajo na temelju strokovno preverjenih in
kvalitetnih vzgojno-izobraževalnih pristopov,
na temelju standardov priprave na maturo in interesov omogoča mladostnikom
odločanje za nadaljnji študij.
Specifični cilji posameznih smeri umetniške gimnazije so:
GLASBENA SMER:
usposabljati za obvladovanje
glasbenih področij, ki se nanašajo na ustvarjalne, poustvarjalne, zgodovinske
in teoretične sestavine glasbene umetnosti.
LIKOVNA SMER:
dati možnost kontinuiranega
likovnega razvoja in izobraževanja likovno talentiranim in motiviranim
mladostnikom;
usposabljati dijake za
temeljno poznavanje likovnih področij, ki se nanašajo na ustvarjalne,
zgodovinske in teoretične sestavine likovne umetnosti.
Gimnazija s slovenskim učnim jezikom na narodnostno mešanem
območju v slovenski Istri ima še te cilje:
razvija sporazumevalno
zmožnost v italijanskem jeziku kot drugem jeziku (jeziku okolja),
razvija védenja o naravni, kulturni
in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega
naroda,
razvija zavest o državni
pripadnosti,
vzgaja za spoštovanje in
razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki
slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti,
seznanja s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja
vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnost.
Posebni pogoji za vključitev v posamezne smeri umetniške gimnazije:
GLASBENA SMER
Posebna glasbena nadarjenost, ki se ugotavlja s preizkusom znanja po programu
glasbene šole (GŠ ), in sicer:
Modul A: Glasbeni stavek
znanje nauka o glasbi v obsegu 6 letnikov GŠ in znanje klavirja v obsegu
4 letnikov GŠ.
Modul B: Petje - instrument
znanje nauka o glasbi v obsegu 6
letnikov GŠ in
za
petje še:
znanje petja v obsegu 2
letnikov GŠ in zdravniško potrdilo o zdravstvenem stanju pevskega organa;
starost za dekleta je praviloma 17 let, za fante pa 18 let z zaključeno
mutacijo;
za
violino, violo, violončelo, klavir, kitaro, harmoniko še:
znanje ustreznega instrumenta v
obsegu 6 letnikov GŠ;
za
flavto, klarinet, oboo, fagot, saksofon, rog, trobento, pozavno, tubo,
kontrabas, tolkala še:
znanje ustreznega instrumenta
v obsegu 4 letnikov GŠ; za skupino instrumentov pihal in trobil je potrebno še
zdravniško potrdilo, s katerim se ugotavlja ustrezna oblikovanost spodnjega in
zgornjega loka in normalni medčeljustni odnos;
za
harfo še:
znanje harfe v obsegu 4 letnikov GŠ;
za
orgle še:
znanje orgel v obsegu 2 letnikov GŠ
in znanje klavirja v obsegu 6 letnikov GŠ.
LIKOVNA SMER
Posebna
likovna nadarjenost, ki se ugotavlja s preizkusom, ki obsega:
risanje po modelu, preizkus likovne ustvarjalnosti, ploskovno-barvni preizkus
in konstrukcijsko - prostorski preizkus.
Posebni pogoji za napredovanje
V glasbeni smeri izjemoma napreduje v naslednji letnik dijak, ki je pozitivno
ocenjen iz vseh predmetov, ne glede na to, v katerem letniku je bil v prejšnjem
letu pri petju ali instrumentu ali glasbenem stavku oziroma pri ostalih
predmetih posameznega modula. V tem primeru dobi dijak spričevalo o končanem
letniku takrat, ko je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov letnika.