1.1. Ime izobraževalnega programa: POMOČNIK V TEHNOLOŠKIH PROCESIH (GLU, GJM)
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne ter dijake z govorno-jezikovno motnjo.
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: pomočnik v tehnoloških procesih/pomočnica v tehnoloških procesih
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
3.1. Trajanje izobraževanja v letih: 3 leta
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT): 120 KT
Obrazložitev podaljšanja časa izobraževanja:
Gluhi in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja znanja.
Ker gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju predstav, razvoj govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh, zlasti vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja, veliko nazornega materiala.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je:
Oznaka predmeta/ |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
x |
x |
|
|
P4 |
Športna vzgoja |
|
|
|
prilagojeno ocenjevanje |
M1 |
Tehniško sporazumevanje |
|
|
x |
|
M2 |
Rokovanje s stroji in napravami |
|
|
x |
|
M3 |
Vzdrževanje strojev in naprav |
|
|
x |
|
M4 |
Upravljanje strojev in naprav |
|
|
x |
|
M5 |
Preoblikovanje materialov |
|
|
x |
|
M6 |
Litje materialov |
|
|
x |
|
M7 |
Izdelava in vzdrževanje električnih inštalacij |
|
|
x |
|
M8 |
Mehatronski sklopi |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti
Zaključni izpit obsega:
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.