A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: TEHNIK MEHATRONIKE (DV)
Izobraževalni program je prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju.
1.2. Naziv strokovne izobrazbe: tehnik mehatronike/tehnica mehatronike
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- pridobijo splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi,
- razvijejo spretnosti za uspešno delo in strokovno rast ter sposobnost razumevanja in ustvarjanja abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
- razvijejo motivacijo za izobraževanje in izpopolnjevanje ter oblikujejo trajen sistem vrednot,
- spoznajo področje elektrotehniške, strojniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna strokovna znanja za povezovanje teorije in prakse,
- pridobijo znanja za uspešno rabo modernih komunikacijskih tehnologij za delo na strokovnem področju,
- spoznajo osnovne elemente programske opreme, pravila za pisanje programov in pridobijo osnovna znanja o sintaksi in semantiki določenega programskega jezika,
- spoznajo materiale in elemente s področja elektrotehnike in strojništva, seznanijo se s pravilno in varno rabo orodja, strojev in naprav, spoznajo instrumente in merilne metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin za analizo elementov in sistemov,
- si razvijajo sposobnost za natančno opazovanje in kritično mišljenje,
- obvladajo temeljno strokovno terminologijo in znajo uporabljati strokovno literaturo,
- spoznajo standarde, tehniške predpise in regulativo na področjih elektronike, strojništva in računalništva ter varstva pri delu,
- spoznajo temeljne usmeritve in postopke okolju prijaznega načrtovanja izdelkov na osnovi analize celotnega življenjskega cikla izdelka in s tem povezane regulative za izdelke
- razvijajo zavest in pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo okolja, racionalne rabe energije in materialov,
- spoznajo delovanje in elemente kompleksnih analognih in digitalnih elektronskih vezij, elemente in sisteme multimedijske tehnike in elektronike ter tehnologije v avtomatizaciji procesov,
- znajo interpretirati rezultate meritev in izračunov,
- spoznajo prvine trajnostnega razvoja, si pridobijo osnovno znanje, ki jim omogoča podjetniško razmišljanje,
- razumejo pomen ekonomike dela in organizacije delovnega mesta, delovne enote,
- si pridobijo znanje za ugotavljanje kakovosti opravljenega dela, za odkrivanje vzrokov za nekakovostno izvedeno delo in njihovo odpravo,
- razumejo vrednotenje procesov in sistemov ter optimizacijo,
- poznajo razvojne naloge, naloge projektiranja in planiranja,
- znajo naročati opremo,
- poznajo projektno delo,
- poznajo temeljne zakonitosti v elektroniki in strojništvu ter delovanja tipičnih vezij in sistemov na nivoju, da je možna specializacija za montažo, vzdrževanje in servisiranje,
- spoznajo namembnost programskih orodij za risanje, konstruiranje, dimenzioniranje, izbiro gradiv, elementov, strojev in sistemov ter krmiljenje,
- spoznajo naprave za brezžični prenos signalov, prenos analognega in digitalnega signala, kodiranje in dekodiranje, gradnike računalnikov, integracijo v sistem, periferne naprave, povezave računalnikov,
- spoznajo merilne pretvornike in instrumente, merilne metode in tehnologije merilnih odjemnikov za uporabo v procesih,
- spoznajo osnove tehnike in programske algoritme procesne avtomatizacije za različne nivoje avtomatizacije,
- spoznajo osnove elektronike in mikrokrmilnikov na nivoju strojne in programske opreme krmilno-regulacijskih sistemov, osnove robotike, CNC-tehnologije,
- usposobijo se za aplikativno programiranje enostavnejših industrijskih krmilno-regulacijskih sistemov,
- spoznajo načine predelave in obdelave kovinskih in nekovinskih materialov,
- spoznajo osnove mehanike.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih: Izobraževanja traja dve leti.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT): Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše kdor je uspešno končal srednje poklicno izobraževanje in si pridobil enega od nazivov poklicne izobrazbe:
- mehatronik operater, elektrikar energetik, elektrikar elektronik, elektrikar, računalnikar, avtoserviser, avtomehanik, orodjar, oblikovalec kovin, oblikovalec kovin – orodjar, strojni mehanik, finomehanik, instalater strojnih instalacij, izdelovalec kovinskih konstrukcij, urar, zlatar, strojnik gradbene mehanizacije, grafičar, grafični operater, mehanik kmetijskih delovnih strojev, kmetijski mehanik, geostrojnik rudar ali
- pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Madžarščina I, II |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P7 |
Geografija |
x |
|
|
|
P8 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P9 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P10 |
Fizika |
x |
|
|
|
P11 |
Kemija |
x |
|
|
|
P12 |
Biologija |
x |
|
|
|
P13 |
Informatika |
|
|
x |
|
P14 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Tehniško sporazumevanje |
|
|
x |
|
M2 |
Tehnološki procesi |
|
|
x |
|
M3 |
Mehatronika |
|
|
x |
|
M4 |
Informacijski sistemi |
|
|
x |
|
M5 |
Krmilno regulacijski sistemi |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošno izobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- pisni in ustni izpit iz mehatronike.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitev nacionalnih poklicnih kvalifikacij.