Oznaka | Programske enote | Obvezno/ izbirno | Skupno število ur | Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti | ||||
P1 | Slovenščina | obvezno | 276 | 13 |
P2 | Matematika | obvezno | 206 | 10 |
P3 | Tuji jezik | obvezno | 276 | 13 |
P4 | Umetnost | obvezno | 30 | 2 |
P5 | Zgodovina | obvezno | 40 | 2 |
P6 | Geografija | obvezno | 40 | 2 |
P7 | Sociologija | izbirno | 40 | 2 |
P8 | Psihologija | izbirno | 40 | 2 |
P9 | Fizika | obvezno | 80 | 4 |
P10 | Kemija | obvezno | 40 | 2 |
P11 | Informatika | obvezno | 60 | 3 |
P12 | Športna vzgoja | obvezno | 150 | 7 |
Skupaj A | 1238 | 60 | ||
B – Strokovni moduli | ||||
M1 | Razvoj spletnih aplikacij | obvezno | 156 | 8 |
M2 | Vzpostavitev omrežnih servisov | obvezno | 110 | 6 |
M3 | Oprema za multimedijsko tehniko | izbirno | 156 | 8 |
M4 | Upravljanje IK sistemov | izbirno | 156 | 8 |
M5 | Upravljanje z informacijsko programsko opremo | izbirno | 156 | 8 |
M6 | Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij | izbirno | 156 | 8 |
M7 | Napredna uporaba podatkovnih baz | izbirno | 156 | 8 |
M8 | Računalniško oblikovanje | izbirno | 156 | 8 |
M9 | Uporaba mikroprocesorskih naprav | izbirno | 156 | 8 |
M10 | AV komunikacije | izbirno | 156 | 8 |
M11 | Načrtovanje avtomatiziranih postrojev | izbirno | 156 | 8 |
Skupaj B | 734 | 38 | ||
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: | ||||
C- Praktično izobraževanje v šoli | ||||
Praktični pouk | 204 | 9 | ||
Č – Praktično usposabljanje z delom | ||||
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu | 76 | 3 | ||
D – Interesne dejavnosti | ||||
Interesne dejavnosti | 96 | 4 | ||
E – Odprti del kurikuluma | ||||
Odprti kurikulum | 270 | 11 | ||
Skupaj pouka (A+B+E) | 2242 | 109 | ||
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) | 280 | 12 | ||
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) | 2338 | 113 | ||
Skupaj (A+B+Č+D+E) | 2414 | 116 | ||
Zaključni izpit / Poklicna matura (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
4 | |||
Skupaj kreditnih točk | 120 | |||
Število tednov izobraževanja v šoli | 67 | |||
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom | 2 | |||
Število tednov interesnih dejavnosti | 3 | |||
Skupno število tednov izobraževanja | 74 |
Pojasnilo k predmetniku:
Izbirni predmeti:
Šola ali dijak lahko izbere sociologijo ali psihologijo.
Izbirni moduli:
Šola ali dijak lahko izbere tri strokovne module:
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah s soglasjem ministrstva, pristojnega za izobraževanje.Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine |
P6 |
Geografija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije |
P7 |
Sociologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz sociologije |
P8 |
Psihologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz psihologije |
P9 |
Fizika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz fizike |
laborant |
srednješolska izobrazba, ki vsebuje fiziko ali druge predmete s fizikalnega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur |
||
P10 |
Kemija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz kemije |
laborant |
srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur |
||
P11 |
Informatika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike |
P12 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Razvoj spletnih aplikacij |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M2 |
Vzpostavitev omrežnih servisov |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M3 |
Oprema za multimedijsko tehniko |
učitelj |
znanja s področja elektrotehnike elektronike, računalništva, informatike ali glasbene umetnosti |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja elektrotehnike, računalništva, informatike ali glasbene umetnosti na najmanj višješolski ravni |
||
M4 |
Upravljanje IK sistemov |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M5 |
Upravljanje z informacijsko programsko opremo |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M6 |
Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M7 |
Napredna uporaba podatkovnih baz |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M8 |
Računalniško oblikovanje |
učitelj |
znanja s področja računalništva, informatike ali likovne umetnosti |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva, informatike ali likovne umetnosti na najmanj višješolski ravni |
||
M9 |
Uporaba mikroprocesorskih naprav |
učitelj |
znanja s področja elektrotehnike elektronike ali računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja elektrotehnike, računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M10 |
AV komunikacije |
učitelj |
znanja s področja elektrotehnike, računalništva ali glasbene umetnosti |
|
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja elektrotehnike, računalništva ali glasbene umetnosti na najmanj višješolski ravni |
|
M11 |
Načrtovanje avtomatiziranih postrojev |
učitelj |
znanja s področja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja elektrotehnike, računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi specialnopedagoška znanja in znanje slovenskega znakovnega jezika.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo integrirane aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju.