Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
TEHNIČNA MEHANIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
140 |
140 |
|
3. |
105 |
105 |
|
4. |
|
||
skupaj |
245 |
|
245 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Dijaki:
2. LETNIK
INFORMATIVNI CILJ |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski Cilji |
Posebnosti V izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
|
|
Začutijo pomen pojmov in načel (aksiomov) za nadaljnje proučevanje te temeljne vede. |
|
|
|
Razvijajo si čut za natančnost pri delu in si razvija psihomotorične spretnosti. |
VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. |
|
|
S poznavanjem snovi pridobiva sposobnost za reševanje praktičnih problemov in začuti potrebo po interpretaciji ter vrednotenju in analizi dobljenih rezultatov. |
VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. |
|
|
S poznavanjem snovi pridobiva sposobnost za reševanje praktičnih problemov in začuti potrebo po interpretaciji ter vrednotenju in analizi dobljenih rezultatov. |
VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. |
|
|
Si razvijajo kreativnost razmišljanja in natančnost pri delu, znajo vrednotiti pomen učenja novih pojmov in vrednotiti pomen uporabe priročnikov ter si razvijajo psihomotorične sposobnosti. |
VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. Delo na računalniku. |
|
|
Začutijo pomembnost tega poglavja, posebej pri operacijah transporta in nakladanja. |
VAJE: računanje stabilitetnih in prevratnih momentov ter varnosti. |
|
|
Spoznavajo pomen natančnosti pri delu, pridobivajo psihomotorične sposobnosti in motivacijo za poglabljanje znanj v okviru svojih mentalnih zmožnosti. |
VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. Delo na računalniku. |
|
|
Si razvijajo sposobnost razumevanja teorije in transfer njene praktične uporabe. |
VAJE: računanje nalog. Laboratorijska vaja - meritev v vozlišču. |
|
|
Začutijo probleme trenja v praksi. S poznavanjem stroke si pridobivajo psihomotorične sposobnosti in sposobnosti za kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov. |
VAJE: računanje nalog. Laboratorijska vaja - meritev trenja oziroma torne sile. |
|
|
Se navaja na delo z literaturo, tabelami in priročnikom, si razvija psihomotorične sposobnosti ter si razvija samozavest in samoiniciativnost za reševanje praktičnih problemov dimenzioniranja strojnih delov. |
VAJE: računanje in analiza nalog. Laboratorijska vaja - meritev na trgalnem stroju. |
|
|
Pridobivajo občutek za natančnost, kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov. |
VAJE: dimenzioniranje strojnih delov. |
|
|
Spoznajo pomen korelacije (transferja, povezave) znanj, pridobivajo občutek za natančnost pri delu, kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov. |
VAJE: dimenzioniranje strojnih delov. Delo na računalniku. |
|
|
Spoznajo pomen korelacije (transferja, povezave) znanj, pridobivajo občutek za natančnost pri delu, kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov. |
VAJE: dimenzioniranje strojnih delov. |
|
|
Pridobivajo občutek za natančno delo, potrebo po kreativnem razmišljanju in analizi rezultatov. |
VAJE: dimenzioniranje strojnih delov. |
|
|
Si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečujejo kreativne sposobnosti razmišljanja in tako povečajo zanesljivost pri delu. |
VAJE: dimenzioniranje strojnih delov. |
3. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski Cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
|
|
Spoznavajo pomen korelacije znanj, si razvijajo psihomotorične spretnosti in potrebo po kreativnem razmišljanju ter začutijo potrebo po poglabljanju znanj. |
VAJE: računanje praktičnih nalog iz kinematike - gibanja. |
|
|
Pridobivajo občutek za natančnost in kreativno razmišljanje, si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečujejo zanesljivost in skrb za delo. |
VAJE: računanje praktičnih nalog. |
|
|
Pridobivajo občutek za natančnost, kreativno razmišljanje, vrednotenje in se navajajo na delo s priročnikom ter začutijo potrebo po poglabljanju znanj in korelaciji znanj. Si razvijajo samozavest in psihomotorične spretnosti (praktični izračuni, zaokroževanje rezultatov, logično razmišljanje). |
VAJE: računanje praktičnih nalog. Laboratorijska vaja- meritve trka na pnevmatski drči v povezavi z PC. Trenje in Joulova toplota - delo. |
|
|
Dijaki pridobivajo občutek za natančnost, kreativno razmišljanje, vrednotenje in se navajajo na delo s priročnikom ter začutijo potrebo po poglabljanju znanj in korelaciji znanj. Si razvijajo samozavest in psihomotorične spretnosti (praktični izračuni, zaokroževanje rezultatov, logično razmišljanje). |
VAJE: računanje praktičnih nalog in analiza rezultatov. Prikaz računalniškega programa Arhimed. |
|
|
VAJE: računanje praktičnih nalog in analiza rezultatov. |
|
|
|
S poznavanjem stroke si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečajo zanesljivost in skrb za delo, da si razvijajo osebno odgovornost do dela (učenja, poglabljanja znanj) ter kvaliteto dela oprto na strokovnost. |
VAJE: računanje praktičnih nalog in analiza rezultatov. |
|
|
Se navajajo na logično razmišljanje, pridobivajo psihomotorične spretnosti in začutijo potrebo po dodatnem samoizobraževanju. |
VAJA: analiza in interpretacija (opis) hidravličnega pogona vitla. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri predmetu tehnična mehanika dijaki poglobijo že pri fiziki pridobljeno znanje s področja mehanike trdnih teles in mehanike tekočin. Uspešno obvladovanje predmeta zahteva tudi solidno znanje matematike in sposobnost transfera spoznanj v strokovni predmet. Tehnična mehanika kot pretežno teoretični predmet predstavlja tudi vez med vsebinami, ki jih dijaki spoznajo pri strojnih elementih (dimenzioniranje) in tehnologiji (materiali, obdelava) ter vsebinami v okviru strokovnih predmetov ladijski stroji in ladijski parni postroj.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
2. letnik |
||
|
Tehnično risanje s strojnimi elementi 2. letnik |
|
|
Ladijski stroji |
|
|
Tehnično risanje s strojnimi elementi |
|
|
Ladijski stroji |
|
|
|
|
|
Ladijski stroji 3. letnik |
|
|
Tehnologija 2. letnik |
|
|
Tehnično risanje s strojnimi elementi 2. letnik Ladijski stroji 3. letnik |
|
|
Ladijski parni postroj 4. letnik |
|
|
Ladijski stroji 4. letnik |
|