Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
GEOGRAFIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
70 |
|
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pomorska geografija je splošno izobraževalni predmet, ki nadgrajuje, dopolnjuje in poglobi znanje iz obče geografije iz 1. letnika ter regionalne geografije, ki so ga pridobili v osnovni šoli, z izbranimi vsebinami, ki so smiselne za pomorske dejavnosti.
Predmet mora pri dijakih razviti sposobnosti za prostorsko predstavo o današnjem svetu ter objektivno mesto domačega okolja v svetu. Razviti mora spoznanje, da smo kot majhna dežela, država, ki ima lastno obalo, katera ima neprecenljiv pomen za vsestranski razvoj kulturnih, gospodarskih in predvsem prometnih dejavnosti. Zavestno mora delovati glede zaščite in racionalnega izkoriščanja tega pomembnega, a majhnega koščka severnojadranske obale. Ta predstava je nujno potrebna za ustvarjalno sprejemanje vsakodnevnih informacij, ki s tem dobijo svojo opredelitev in razsežnost.
V domačem in širšem, svetovnem prostoru spoznavajo geografske pojave in procese ter njihovo medsebojno povezanost.
Razvijejo spoznanja in razumevanje nujnosti smotrnega gospodarjenja z naravnimi viri za zdravo okolje.
Usposabljajo se za vrednotenje človekovih posegov v okolje. Kot temelj pa se bolj poglobljeno seznanijo s pomorsko gospodarsko problematiko dežel in regij sveta s poudarkom na pomembnih blagovnih tokovih na svetovnem pomorskem tržišču. Zelo pomembno je tudi, da se dodatno naučijo smotrneje uporabljati različne vrste zemljevidov, strokovnih zbirk in atlasov.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Naravoslovni dejavniki |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
S spoznavanjem sveta si razvijejo znanje o drugačnih kulturnih, gospodarskih in političnih navadah. Pripravijo se na bodoči poklic, v katerem se bodo stalno srečevali z drugačnimi ljudmi in z njimi razvijali sodelovanje na poslovni in kulturni ravni. |
Vaje: samostojno iskanje podatkov na Internetu, v elektronskih medijih, revijah, pomorskih strokovnih knjigah ipd. |
Družbenogeografski dejavniki |
|
|
|
|
|
||
Pristanišča–izhodišča svetovnega pomorstva |
|
|
|
|
|
||
Pomorske regije sveta |
|
|
|
|
|
Spoznavajo osnovne ekonomske dejavnike posameznih regij, predvsem razvitost dejavnosti na obalah. |
Vaje: skupinsko delo na računalnikih v računalniški učilnici. Uporaba namenskih programov za geografijo in elektronskih enciklopedij. |
|
|
||
Pomorstvo - dejavnik gospodarskega povezovanja in razvoja sveta |
|
|
|
|
|
Z razumevanjem spoznajo osnovne prometne poti na oceanih in morjih. |
Vaje na računalnikih v računalniški učilnici. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Pomorska geografija je splošnoizobraževalni predmet, ki ima prilagojene vsebine za izobraževanje bodočih pomorščakov. Vsebine so tako zastavljene, da dajejo širše znanje iz poznavanja in razumevanja obmorskih, pomorsko usmerjenih dežel ter na ta način zagotavljajo primerno predznanje za nemoteno in učinkovito delo pri strokovnoteoretičnih predmetih navtika, pomorstvo, tehnika pomorske službe ter meteorologija in oceanografija.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Pomorstvo |
|