Dijak:
- pozna naloge in metodologijo umetnostne zgodovine;
- pozna definicijo umetnostnega sloga in razlikuje med obdobjem, gibanjem in smerjo;
- pozna umetnostnozgodovinski razvoj od prazgodovine do 20. stoletja:
- pozna umetnost prazgodovine: pozna jamsko slikarstvo, megalitske spomenike in hallštatsko kulturo na Slovenskem,
- pozna izbrana poglavja iz umetnosti starih civilizacij (Egipt, Mezopotamija, egejska kultura) in oblikovanja,
- pozna antično umetnost: definicija antike, razvoj grškega antičnega svetišča in akropole, razvoj gledališča, razvoj kiparstva in oblikovanja, pozna profano rimsko antično arhitekturo in urbanizem, rimsko kiparstvo, pozna uporabne predmete rimske antike na Slovenskem;
- pozna razvoj srednjeveške umetnosti v Evropi: pozna vpliv krščanske religije na umetnost in oblikovanje, pozna razvoj knjižnega slikarstva, pozna umetnostni slog romanike in gotike, pozna srednjeveški urbanizem;
- pozna renesančno umetnost v Italiji: novosti renesančne arhitekture, kiparstva in slikarstva ter oblikovanja, pozna humanistično osebnost, pozna poglavitna dela genijev visoke renesanse;
- pozna baročno rokokojsko umetnost: pozna baročno palačo s parkovno površino, baročni urbanizem, baročni in rokokojski interier in dekoracijo, pozna značilnosti slikarstva in kiparstva;
- pozna neoklasicizem: pozna razliko med klasiko, klasicizmom in neoklasicizmom, pozna značilnosti arhitekture in urbanizma, slikarstva, kiparstva in oblikovanja;
- pozna razvoj slikarstva in kiparstva 19. stoletja od romantike, realizma, impresionizma do postimpresionizma ter vodilne umetnike;
pozna razvoj arhitekture 19. stoletja: pozna historicizem in industrijsko arhitekturo;
- pozna oblikovanja 19. stoletja v času industrijske revolucije, pozna gibanje Umetnost in obrt v Angliji ter pomen gibanja za oblikovanje, pozna oblikovanje art noveauja in secesije.
|
Dijak:
- analizira umetnostni slog;
- umešča spomenike v določen slog;
- povezuje umetnostne spomenike z ostalimi humanističnimi vedami;
- načrtuje predstavitev slogov s sodobnimi sredstvi;
- uporabi znanje pri oblikovanju;
- oblikuje replike uporabnih in okrasnih predmetov iz prazgodovine;
- analizira jamsko slikarstvo in megalitske spomenike;
- analizira in skicira ornamente in oblike uporabnih predmetov in okrasnih predmetov;
- modelira izbrano arhitekturo in analizira vsebino in obliko izbranih likovnih del;
- analizira arhitekturne elemente antičnega svetišča in jih poveže z nadaljnjim razvojem arhitekture;
- analizira vsebinske in oblikovne značilnosti antičnega kiparstva in poveže z razvojem umetnosti;
- računalniško simulira antično arhitekturo in urbanizem;
- oblikuje replike za muzejsko trgovino;
- uporabi oblike in tehnike rimskega oblikovanja;
- aplicira antično dekoracijo v oblikovanju interiera in uporabnih predmetov;
- prepozna in analizira srednjeveški umetnostni slog na terenu;
- uporabi srednjeveško knjižno dekoracijo pri oblikovanju;
- kritično ogleduje in analizira likovna dela ter prepozna značilnosti renesančne umetnosti;
- povezuje renesančna dela s celotnim razvojem ustvarjanja;
- ocenjuje, vrednoti in prakticira renesančno estetiko;
- prepozna in analizira baročno likovno delo;
- skicira baročne in rokokojske ornamente;
- uporabi znanje pri historični scenografiji in kostumografiji;
- asociira pri sodobnem oblikovanju;
- prepozna in vrednoti pohištvo, okrasne in uporabne predmete ter materiale;
- prepozna, analizira in vrednoti neoklasicistično estetiko;
- primerja in povezuje klasiko, klasicizem in neoklasicizem v umetnosti;
- uporabi in prepozna neoklasicistično dekorativnost pri sodobnem oblikovanju;
- prepozna, analizira in interpretira likovna dela umetniških smeri 19. stoletja;
- kritično opazuje razvoj umetnosti v času industrijske družbe in se zaveda pomena umetnosti v sodobni družbi;
- uporabi ideje gibanja Umetnost in obrt pri sodobnem oblikovanju;
- analizira secesijske elemente in jih uporabi pri sodobnem oblikovanju;
- kopira secesijsko oblikovanje;
- aplicira secesijske elemente v oblikovanje.
|