Oznaka |
Programske enote |
Obvezno / izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P6 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1533 |
54 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Temelji gospodarstva |
obvezno |
160 |
5 |
M2 |
Administrativno poslovanje |
obvezno |
320 |
11 |
M3 |
Informacijsko komunikacijska tehnologija in strojepisje |
obvezno |
359 |
12 |
M4 |
Upravni postopek |
obvezno |
319 |
11 |
M5 |
Komuniciranje |
izbirno |
198 |
7 |
M6 |
Tajniška opravila |
izbirno |
198 |
7 |
M7 |
Trženje v sodobnem podjetju |
izbirno |
198 |
7 |
M8 |
Zbiranje in obdelava podatkov |
izbirno |
198 |
7 |
M9 |
Pravo |
izbirno |
198 |
7 |
Skupaj B |
|
1554 |
53 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: | ||||
C – Praktično izobraževanje v šoli |
||||
Praktični pouk |
|
792 |
24 |
|
Č – PPraktično usposabljanje z delom |
||||
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
912 |
37 |
|
D – Interesne dejavnosti |
||||
Interesne dejavnosti |
|
160 |
7 |
|
E –Odprti del kurikuluma |
||||
Odprti kurikulum |
|
657 |
27 |
|
|
||||
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
134 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1704 |
61 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
3904 |
141 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4816 |
178 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
|
2 |
|
Skupaj kreditnih točk |
|
|
180 |
|
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
24 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
7 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
148 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Dijak izbere dva strokovna modula izmed M3, M4 in M5.
Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
|
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P3 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike ali ekonomije |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz glasbe ali likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije ali kemije ali fizike ali biokemije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega predmetnega področja |
||
P6 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Komunikacija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, prava, upravne smeri ali upravljanja in poslovanja |
Temelji gospodarstva |
|
|
|
Gospodarske dejavnosti |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije ali organizacije dela |
|
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije ali organizacije dela |
|
Temelji pravne kulture |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, prava, organizacije dela ali sociologije |
|
M2 |
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije, prava,organizacije dela ali sociologije |
Administrativno poslovanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, prava, upravne smeri ali upravljanja in poslovanja |
|
M3 |
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije, prava, upravne smeri ali upravljanja in poslovanja |
Informacijsko komunikacijska tehnologija in strojepisje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja ali visoka poslovna šola |
|
M4 |
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja ali visoka poslovna šola ali višješolska izobrazba iz strojepisja in stenografije ali upravne smeri |
Upravni postopek |
|
|
|
Splošni upravni postopek |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz prava, ekonomije, organizacije in managementa, upravljanja in poslovanja ali javne uprave. |
|
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz prava, ekonomije, organizacije in managementa, upravljanja in poslovanja ali javne uprave. |
|
Poslovni bonton |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz prava, ekonomije, organizacije in managementa , upravljanja in poslovanja, javne uprave ,psihologije , sociologije , komunikologije ali slovenščine |
|
M5 |
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz prava , ekonomije, organizacije in managementa , upravljanja in poslovanja, javne uprave, psihologije , sociologije, komunikologije ali slovenščine |
Komuniciranje |
|
|
|
M6 |
|
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja, psihologije, sociologije,komunikologije, slovenščine ali visoka poslovna šola |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja,psihologije,sociologije,komunikologije,slovenščine ali visoka poslovna šola ali višješolska izobrazba iz strojepisja in stenografije ali upravne smeri. |
||
M7 |
Tajniška opravila |
|
|
|
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije , računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja, visoka poslovna šola ,javne uprave,prava ali visokošolska strokovna izobrazba s predhodno višješolska izobrazbo iz strojepisja in stenografije, ekonomije |
|
M8 |
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja, visoka poslovna šola ,javne uprave, prava ali višješolska izobrazba iz strojepisja in stenografije ali upravne smeri |
|
Trženje v sodobnem podjetju |
|
|
M9 |
|
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja, komunikologije ali visoka poslovna šola |
|
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije , računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja ,komunikologije, visoke poslovne šole ali višješolska izobrazba iz strojepisja in stenografije ali upravne smeri |
M8 |
Zbiranje in obdelava podatkov |
|
|
|
|
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, računalništva , informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja ali visoke poslovne šole |
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz ekonomije, računalništva, informatike, organizacije dela, upravljanja in poslovanja, visoka poslovna šola ali višješolska izobrazba iz strojepisja in stenografije ali upravne smeri |
|
M9 |
Pravo |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz prava ali ekonomije |
|
|
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz prava ali ekonomije |
Dejavnosti
Slepota in slabovidnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato slepi in slabovidni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Slepi in slabovidni dijaki imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.