Oznaka |
Programske enote |
Obvezno / izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
Obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Matematika |
Obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
Obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Umetnost |
Obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Naravoslovje |
Obvezno |
165 |
3 |
P5 |
Družboslovje |
Obvezno |
165 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
Obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1533 |
51 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Osnove v tekstilstvu |
Obvezno |
440 |
18 |
M2 |
Ženska in moška oblačila |
Obvezno |
506 |
18 |
M3 |
Otroška oblačila |
Izbirno |
253 |
9 |
M4 |
Športna oblačila |
Izbirno |
253 |
9 |
M5 |
Krojaštvo-ženska oblačila |
Izbirno |
355 |
10 |
M6 |
Krojaštvo-moška oblačila |
Izbirno |
355 |
10 |
M7 |
Nega in vzdrževanje |
Izbirno |
355 |
10 |
Skupaj B |
|
1554 |
55 |
|
Od tega : |
||||
Praktični pouk |
|
1038 |
22 |
|
Č – Praktično izobraževanje pri delodajalcu |
||||
Praktično usposabljanje z delom |
|
912 |
36 |
|
D – Interesne dejavnosti |
||||
Interesne dejavnosti |
|
224 |
6 |
|
E – Odprti kurikulum |
||||
Odprti kurikulum |
|
657 |
30 |
|
|
|
|
|
|
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
136 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1950 |
58 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
3968 |
142 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4880 |
178 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev) |
|
|
2 |
|
Skupaj kreditnih točk |
|
|
180 |
|
|
||||
Število tednov pouka |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja za delom |
|
24 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
8 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
149 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Dijak izbere en strokovni modul izmed M5 do M7 in en izmed M3 doM4.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.
a. Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
b. Navodila za izvajanje:
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih in medpodjetniškem izobraževalnem centru.
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnosti |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz fizike, kemije ali biologije |
laborant |
srednješolska izobrazba pridobljena po srednješolskem izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja |
|
Družboslovje |
|
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
Osnove v tekstilstvu |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
|
Ženska in moška oblačila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
|
Otroška oblačila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
|
Športna oblačila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
|
Krojaštvo-ženska oblačila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
|
Krojaštvo-moška oblačila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
|
Nega in vzdrževanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
|
laborant |
srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti specialno defektološko kvalifikacijo in znanje slovenskega znakovnega jezika.