A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: PLOVBNI TEHNIK
Naziv strokovne izobrazbe: plovbni tehnik/plovbna tehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom, da:
- pridobijo strokovno-teoretično in praktično znanje, potrebno za kvalitetno opravljanje dela v okviru poklicnih kompetenc,
- sistematično nadgradijo splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi, družbi in stroki;
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno kariero,
- pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi,
- spoznajo temeljne ekonomske pojme in odnose ter se seznanijo z ekonomskimi, socialnimi, političnimi in ostalimi značilnostmi delovanja gospodarskih subjektov,
- spoznajo mednarodne konvencije, ki določajo pogoje varnosti plovbe in zaščite morskega okolja,
- poznajo vse varnostne predpise varnosti plovbe, ki so določeni z Mednarodnimi konvencijami, dogovori in običaji na morju (SOLAS, Marpol, Load Line in tehniška pravila IACS )
- spoznajo pravne vire in zakonodajo s področja pomorskega in drugih prometnih vej,
- spoznajo mednarodno blagovno menjavo,
- se usposobijo za vodenje logistične korespondence, predvsem za uporabo in izpolnjevanje transportne dokumentacije,
- spoznajo področja delovanja različnih pomorskih sistemov in podsistemov,
- se usposobijo za delo v timu vodenja ladje,
- spoznajo načine vodenja in podpore članom posadke pri vzdrževanju in eksploataciji ladje.
- spoznajo signalno varnostne in telekomunikacijske naprave,
- se usposobijo za uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije,
- spoznajo naprave navigacijskih sistemov za varno in ekonomično vodenje plovbe
- spoznajo tehniške standarde registrskih ustanov katere določajo klaso ladij in preverjajo sposobnost ladje za plovbo po predpisih mednarodnih konvencij,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
- se usposobijo za poslovno komuniciranje v angleškem jeziku,
- spoznajo upravne postopke na ladji in v pristaniščih obalnih držav,
- razvijejo čut za odgovorno ravnanje pri prevozu tovora in potnikov,
- se usposobijo za branje in uporabo tehniške dokumentacije,
- spoznajo zgradbe in delovanje prevoznih sredstev na morju, notranjih plovnih poteh ter v pristaniščih,
- se usposobijo za sistematično zbiranje podatkov in informacij.
- poznajo različna transportna sredstva glede na zahteve transporta, predvsem zgradbo in delovanje prevoznih sredstev, ki so v uporabi na morju, notranjih plovnih poteh ter v pristaniščih,
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
- spoznajo vodenje del in medsebojnih odnosov v hierarhiji na ladji,
- spoznajo vsebine vodenja morske straže na morju, na sidrišču in v pristanišču,
- se usposobijo za določanje in sledenje položaju lastne in drugih ladij,
- spoznajo metode varnega vodenja plovbe,
- spoznajo vsebine del, ki jih opravlja posadka na ladji,
- se usposobijo za vodenje in nadzor vzdrževalnih del na ladji,
- poznajo naravo in načine nakladanja, skladiščenja in razkladanja tovora ter vplive na stabilnost ladje,
- se naučijo voditi ladijski dnevnik,
- se naučijo popravljati navigacijske karte in publikacije,
- poznajo upravne postopke v mednarodnem prometu po morju,
- uporabljajo tehniško dokumentacijo in ladijske načrte,
- spoznajo vremenske pojave in metode vodenja meteorološke navigacije,
- se usposobi za nudenje prve pomoči in nego bolnika.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razvil ključne kompetence za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju .
Če se program izvaja v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri, ima še naslednje posebne cilje:
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku,
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.«
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v slovenskem in italijanskem jeziku,
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja štiri leta.
Izobraževalni program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti
in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P* |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P6 |
Geografija |
x |
|
|
|
P7 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P8 |
Fizika |
x |
|
|
|
P9 |
Kemija |
x |
|
|
|
P10 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M1 |
Navigacija |
|
|
x |
|
M2 |
Pomorstvo |
|
|
x |
|
M3 |
Tehnika pomorske službe |
|
|
x |
|
M4 |
Ladijski stroji |
|
|
x |
|
M5 |
Poznavanje blaga |
|
|
x |
|
M6 |
Ladijsko zdravstvo |
|
|
x |
|
M7 |
Varstvo pri delu in reševanje na morju |
|
|
x |
|
M8 |
Meteorologija in oceanografija |
|
|
x |
|
M9 |
Tankerji za nafto |
|
|
x |
|
M10 |
Tankerji za pline in kemikalije |
|
|
x |
|
M11 |
Ladje za razsuti tovor |
|
|
x |
|
M12 |
Potniške ladje |
|
|
x |
|
* V skladu s sklepom Strokovnega sveta RS za poklicno izobraževanje (112. seja, dne 17. 10. 2008, okrožnica MŠŠ št. 01301-9/2008/8-5), se v primeru izvajanja programa na narodnostno mešanem območju Slovenske Istre, najmanj 272 ur odprtega kurikula nameni izvajanju italijanščine kot drugega jezika.
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom, oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak pridobiti pozitivne ocene pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz navtike.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika, drugega jezika** ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
** V skladu s 5. členom Pravilnika o poklicni maturi (Uradni list RS, št. 1/07), lahko v primeru izvajanja programa na narodnostno mešanem območju Slovenske Istre, kandidat izbere italijanščino kot tretji predmet poklicne mature.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE