A. SPLOŠNI DEL
Ime
izobraževalnega programa: EKONOMSKA GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM JEZIKOM
NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU V SLOVENSKI ISTRI
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakona o gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je
izobraževalni program,ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja,
spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge
osebnostne lastnosti, potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti
vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati
pa omogočati refleksijo o mejah vednosti. Strokovna gimnazija je splošnoizobraževalna
šola, ki z delom programa razvija določeno strokovno oziroma tehnično
naravnanost in pripravlja dijake za nadaljnji študij ter poleg splošnih izvaja
tudi strokovne izbirne maturitetne predmete.
Pri tem se navezuje na znanje,
spretnosti in stališča, pridobljene v osnovni šoli in sistematično razvija
doseženo izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti (sovisnosti) in sintezi vednosti z različnih področij;
razvijanje disciplinarnosti kot pogoja za inter-disciplinarno in
transdisciplinarno razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove
znanstvenih vzorcev na različnih področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe.
Dijaki gimnazij potrebujejo za
splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene, likovne in drugih
vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi vspodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje s
sodobnimi tehnologijami, razvija inovativnost
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Posebni cilji ekonomske gimnazije s slovenskim učnim jezikom na narodno
mešanem območju slovenske Istre so še:
razvija sporazumevalno
zmožnost v italijanskem jeziku kot drugem jeziku,
razvija védenja o naravni, kulturni
in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega
naroda,
razvija zavest o državni
pripadnosti,
vzgaja za spoštovanje in
razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki
slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti,
seznanja s položajem narodnih
skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja vezi s pripadniki in
ustanovami teh skupnosti.
Posebni cilji ekonomske gimnazije so tudi:
Ekonomska gimnazija je
namenjena dijakom, ki želijo pridobiti splošna znanja, temeljna
ekonomsko-poslovna znanja, razvijati analitično mišljenje, organizacijsko-vodstvene
sposobnosti, sposobnosti timskega povezovanja, pridobiti podjetne lastnosti in
menedžerske spretnosti.
Program ekonomske gimnazije
pripravlja dijake za uspešno nadaljevanje izobraževanja na univerzi in na
visokih strokovnih šolah.
Ekonomska gimnazija ima poleg z zakonom opredeljenih splošnih nalog tudi
naslednje naloge:
Posreduje temeljna znanja na
mednarodno primerljivi ravni, potrebna za nadaljevanje izobraževanja v
visokem šolstvu.
Posreduje mednarodno
primerljiva znanja, pomembna za vzročnoposledično presojanje ekonomskih
zakonitosti, spoznavanje zgodovinskih soodvisnosti ekonomskega razvoja,
soodvisnosti ekonomije in ekologije, razumevanje razvoja sodobnega
tržnega gospodarstva in vrednotenje pomena in posledic tržne
ekonomije pri uravnavanju dolgoročnega razvoja sodobne družbe.
Razvija samostojno kritično
presojanje, sposobnosti odločanja in odgovornega ravnanja in vodenja.
Razvija ustvarjalno
mišljenje, podjetne in menedžerske lastnosti in spretnosti posameznika,
sposobnosti dela v skupini, spodbuja timsko sodelovanje, razvija sposobnosti
komuniciranja in javnega nastopanja.
Pripravlja na izobraževanje za
intelektualne in vodilne poklice in omogoča široko izbiro poklicnega odločanja.