A. SPLOŠNI DEL
Ime izobraževalnega programa: DVOJEZIČNA SLOVENSKO MADžARSKA GIMNAZIJA
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu o gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je izobraževalni
program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja, spodbuja
ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge osebnostne
lastnosti, potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in življenju. Gimnazija
mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti vednost, ki je
skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati pa omogočati
refleksijo o mejah vednosti.
Pri tem se gimnazija navezuje na
znanje, spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično
razvija doseženo izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje s
sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Dvojezična slovensko madžarska gimnazija ima še te cilje:
razvija sporazumevalno
zmožnost v slovenskem in madžarskem jeziku ter usposablja za
univerzitetni študij v obeh jezikih,
razvija védenja o naravni,
kulturni in zgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne
skupnosti ter njenega matičnega naroda,
razvija zavest o državni
pripadnosti,
razvija zavest o narodni identiteti
ter spodbuja razvijanje lastne kulturne tradicije,
vzgaja za spoštovanje in
razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki
slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
seznanja s položajem narodnih
skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja vezi s pripadniki in
ustanovami teh skupnosti.
Posebni pogoji za
vključitev v program:
Uspešno končana dvojezična osnovna šola ali opravljen
preizkus znanja iz madžarskega jezika.
Madžarski jezik se poučuje na dveh ravneh:
madžarski jezik I kot materni
jezik in
madžarski jezik II kot drugi
jezik (nadaljevalni).
Učenci se vključijo v isti nivo pouka madžarskega
jezika, kot so ga obiskovali v dvojezični osnovni šoli.
Učenci, ki niso obiskovali dvojezične osnovne šole, morajo
opraviti ustrezen preizkus znanja iz madžarskega jezika v obsegu 70 ur na
šoli, ki izvaja program dvojezične gimnazije.