Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
TEHNIŠKO RISANJE S STROJNIMI ELEMENTI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
35 |
140 |
2. |
70 |
35 |
105 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
175 |
70 |
245 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Predmet je v podporo praktično vsem drugim strokovnim predmetom, njegov temeljni cilj je usposabljanje dijakov za tehniško komuniciranje in pomoč pri formiranju “tehniške kulture” (izrazoslovje, razumevanje osnovnih pojmov in tehniških predpisov ter standardov ipd.), še posebej na področju ladijskega strojništva.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TEHNIČNO RISANJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvijanje čuta za red pri učnih pripomočkih. Zna vrednotiti tipizacijo in standardizacijo za sodobno proizvodnjo. |
VAJA: iskanje standardov preko interneta. |
|
|
Ob uporabi risalnega pribora si dijaki razvijajo psihomotorične spretnosti, čut za estetski izgled svojega izdelka in čut za natančno delo. |
VAJA: program - črte, program - tehniška pisava. |
|
|
Ob uporabi risalnega pribora razvijanje si dijaki razvijajo psihomotorične spretnosti. |
VAJA: izdelava programov. |
|
|
Razvijanje prostorske predstave in natančnosti. |
|
|
|
Pridobivanje sposobnosti prostorske predstave in razvijanje samozavesti ter s tem povečevanja zanesljivosti in skrbi za delo. |
VAJE: risanje in dopolnjevanje programov - delovni zvezek. |
|
|
Razvijanje čuta: dobra risba je tista, ki je vsebinsko in oblikovno pravilna. |
VAJA: risanje teles v prerezu. |
|
|
Razvija čut za dejansko natančnost in smisel za estetiko ter pridobiva potrebno samozavest. |
VAJE: risanje modelov. |
|
|
VAJA: označevanje površin na delavniški risbi. |
|
|
|
S poznavanjem snovi si pridobi odgovornost za delovanje strojnih delov in vpliv točnosti na ceno izdelka. |
VAJA: določanje mejnih dimenzij na delavniški risbi in vrsto ujema. |
|
|
Razvija psihomotorične spretnosti, pridobiva sposobnost prostorske predstave in razvijanje samozavesti ter tako povečevanje zanesljivosti in skrbi za delo. |
VAJE: branje in risanje preprostejših delavniških risb, branje sestavnic. |
STROJNI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Se zave pomembnosti standardizacije, dojame pomembnost izbire gradiva in tehnološkega procesa obdelave in si razvija občutek za dimenzije strojnih delov. |
VAJA: krajša seminarska naloga iz oblikovanja strojnih delov glede na obdelavo in izdelavo. |
|
|
Razvija odnos do uporabe elementov za razstavljive zveze, pomena varoval, prisvaja potrebo po uporabi literature in priročnika ter si razvija psihomotorične spretnosti. |
VAJA: program iz vijačne zveze. |
|
|
Se zave, da le pravilna povezava pesta z gredjo zagotavlja varno in brezhibno delovanje. |
VAJA: določanje elementov in trdnostna kontrola. |
|
|
Razviti si sposobnost tehtanja kdaj uporabiti razstavljivo in kdaj nerazstavljivo zvezo, pomen poglabljanja znanj in uporabe priročnikov. |
VAJA: zvarjena tlačna posoda v skladu z Lloyds registrom. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
|
|
Razume pomen potreb po poglabljanju znanj, pridobiva potrebno samozavest in si povečuje zanesljivost pri delu ter odgovornost do dela. |
|
|
|
S poznavanjem snovi se dijak zave povezanosti znanj z drugimi učnimi predmeti. |
VAJA: preračun in oblikovanje osi. |
|
|
Se zave pomembnosti pravilne vgradnje ležaja za njegovo življenjsko dobo in življenjsko dobo naprave. Z analizo prikazanih primerov si razvijajo sposobnost razumevanja uporabe in komunikacijske spretnosti izražanja. |
VAJA: Uporaba tabel v katalogu ležajev in ogled značilnih primerov uporabe. |
|
|
Z analizo prikazanih primerov si dijaki razvijajo sposobnost razumevanja uporabe in komunikacijske spretnosti izražanja. Začuti potrebo po poglabljanju osnovnih znanj. |
|
|
|
Pridobijo sposobnost poglabljanja znanj o obdelani materiji, osvojijo potrebo po uporabi dodatne literature. |
VAJA: Izračun prestavnih razmerij, geometrijske dimenzije gonil, določanje oznak za gonila. |
|
|
Dijaki si razvijajo samozavest in osvojijo osebno odgovornost za kvalitetno delo oprto na strokovnost ter s tem sposobnost kreativnega razmišljanja, začutijo povezanost strojnih elementov z drugimi učnimi predmeti. |
VAJA: izračun cevovoda In branje dispozicijske risbe. |
|
|
Razvijajo si občutek za praktično uporabo in vrednotenje z izvedbo (risba), pridobivajo samozavest in samoiniciativnost za praktično reševanje problemov. |
VAJA: prikaz in analiza gredja, preračun In izvedba kolenčaste gredi. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Za poučevanje predmeta kot celote, še posebej pa vsebin 2.letnika – strojni elementi, je potrebno predznanje, ki ga dijaki usvojijo pri splošnoizobraževalnih predmetih matematika in fizika (kar je zagotovljeno že s predmetnikom). Sicer pa je predmet v povezavi s tehnologijo, pri kateri dijaki spoznavajo različne materiale, njihove značilnosti in možnosti uporabe, v 2. letniku pa tudi s tehnično mehaniko (statika, trdnost). Kvalitetno poznavanje tega predmeta, predvsem vrste in funkcije posameznih strojnih elementov dijakom v veliki meri olajšuje usvajanje vsebin obeh temeljnih strokovnih predmetov ladijski stroji in ladijski parni postroj v tretjem oziroma v četrtem letniku.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
1. letnik |
||
|
Ladijski stroji 3. in 4. letnik Tehnologija 1. in 2. letnik |
|
|
Ladijski stroji 3. in 4. letnik Tehnologija 1. in 2. letnik |
|
2. letnik |
|
|
|
Tehnična mehanika 2. letnik Ladijski stroji 3. letnik |
|
|
Tehnična mehanika 3. letnik |
|
|
Tehnologija 1. in 2. letnik |
|
|
Ladijski parni postroj 4. letnik |
|