Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
35** |
105 |
2. |
105 |
70** |
105 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
210 |
|
210 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pri predmetu dijaki:
1. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka; 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
INFORMACIJSKI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
S poznavanjem trendov razvoja tehnologij spoznajo potrebo po čim boljšem izobraževanju, da bodo lahko delovno mesto dobili in ohranili. |
|
|
|
S poznavanjem materije si razvijajo samozavest in samoiniciativnost za izbiranje gradiv glede na mehansko tehnološke lastnosti. |
VAJA: merjenje trdote po Brinelu, Vickersu in Rockwellu. |
|
|
Na osnovi poznavanja osnovnih vrst jekel in litin pridobivajo ustvarjalnost, ekološko zavest, inovativnost in potrebo po poglabljanju znanj. |
VAJA: izbiranje in označevanje jekel za konkretne primere ob uporabi priročnika. |
|
|
Na osnovi poznavanja snovi si privzgajajo varčnost, ekološko zavest, delovno odgovornost ter potrebo po poglabljanju znanj. |
VAJA: izbiranje in označevanje kovin in zlitin ob uporabi priročnika. |
|
|
Si razvijajo osebno odgovornost do nadaljnjega poglabljanja znanj. |
Ogled filma. |
|
|
Si razvijajo osebno odgovornost do nadaljnjega poglabljanja znanj, si razvijajo ekološko zavest. |
Ogled filma: plastične mase. Ogled filma: izolacijski materiali. |
|
|
Razvijajo si zavest o preventivnem vzdrževanju, delovno strokovnost in potrebo po dodatnem izobraževanju. |
Ogled filma: korozija in zaščita proti koroziji. |
|
|
Si razvijajo zavest po določeni potrebi po točnosti in kakovosti izdelave in si razvijajo odgovornost do dela in preverjanja kakovosti dela. Razvijanje psihomotoričnih sposobnosti. |
VAJA: prikaz meril in primeri merjenj ter določanje odstopkov. |
|
|
Začutijo potrebo po praktičnih vajah in razvijanju psihomotoričnih sposobnosti. |
|
|
|
S poznavanjem teorije si razvijajo sposobnost razumevanja odnosov med veličinami, si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečajo zanesljivost in skrb za delo. |
VAJE: primeri določanja veličin in gradiv pri odrezovanju ob uporabi preglednic iz ustreznega priročnika. |
2. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka; 2 uri/teden vaj pri praktičnem pouku)
INFORMACIJSKI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki |
Dijaki |
||
|
|
S poznavanjem delovnih pravil si razvijajo občutek za varno delo in varovanje delovne opreme. |
|
|
|
Se pričnejo zavedati potrebe po transferju znanja v “delavnico“. |
|
|
|
S poznavanjem delovnih pravil si razvijajo občutek za varno delo in varovanje delovne opreme. Se zavedajo potrebe po transferju znanja v “delavnico”. |
VAJA: prikaz programiranja za CNC stružnico. |
|
|
S poznavanjem delovnih pravil si razvijajo občutek za varno delo in varovanje delovne opreme. Se zavedajo potrebe po transferju znanja v “delavnico”. |
|
|
|
S poznavanjem delovnih pravil si razvijajo občutek za varno delo in varovanje delovne opreme. Se zavedajo potrebe po transferju znanja v “delavnico”. |
VAJA: delo z delilnikom, prikaz značilnih frezal - orodij in delilnika. |
|
|
||
|
|
S poznavanjem delovnih pravil si razvijajo občutek za varno delo in varovanje delovne opreme. Se zavedajo potrebe po transferju znanja v “delavnico”. |
VAJA: prikaz programiranja za CNC brusilnik, prikaz značilnih brusov. |
|
|
S poznavanjem teoretičnih osnov ugotavljajo potrebo po praktičnem znanju, po psihomotoričnih spretnostih. S poznavanjem delovnih navodil in varnostnih predpisov si razvijajo občutek za varovanje delovne opreme ter varno delo, še posebej pomembno pri varjenjih na ladji med vožnjo. Si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter vztrajnost in si s tem povečujejo zanesljivost ter skrb za delo. Začutijo potrebo po dodatnem samoizobraževanju. |
Prikaz filma “varjenje in rezanje kovin” - ZRS za varjenje. |
|
|
Si razvijajo zavest za ustvarjalno delo in čutijo potrebo po nadaljnjem samoizobraževanju. |
Projektno delo na računalniku. Prikaz filma. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Tehniška mehanika (statika, nauk o trdnosti), tehniško risanje s strojnimi elementi (tehnična dokumentacija, gradiva), ladijski pogonski in pomožni stroji oziroma naprave ter ladijski parni postroj (lastnosti ter ustrezna izbira in obdelava gradiv za posamezne ladijske elemente. Teoretična spoznanja so podlaga za izvedbo vaj pri praktičnem pouku in za delovno prakso.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
1. letnik |
||
|
Tehnična mehanika – 2. letnik Tehnično risanje s strojnimi elementi - 2. letnik |
|
|
Ladijski stroji – 3. in 4. letnik Pomorstvo – 2.in 3. letnik |
|
|
Tehnična mehanika – 3. letnik |
|
2. letnik |
||
|
Tehnično risanje s strojnimi elementi - 2. Letnik Ladijski stroji – 3. letnik Ladijski parni postroj – 4. letnik |
|
|
Varstvo pri delu in reševanje na morju – 3. letnik Pomorstvo – 2. in 3. letnik Ladijski stroji – 3. in 4. letnik Ladijski parni postroj – 4. letnik |
|