Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
VARSTVO PRI DELU IN REŠEVANJE NA MORJU
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
35 |
35 |
|
4. |
|
||
skupaj |
35 |
|
35 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Predmet varstvo pri delu in reševanje na morju daje dijakom strokovnoteoretična znanja; ustrezne vaje v podporo teoretičnim vsebinam se izvedejo v povezavi s predmetom pomorstvo pri praktičnem pouku.
Pri predmetu dijak spozna:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Osnove zakonodaje varstva pri delu |
|
Razvijanje čuta za lastno varnost in varnost drugih. |
|
Mednarodne organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom pomorščakov |
|
||
Osnove socialne in zdravstvene varnosti na ladji |
|
Razvijanje čuta za skrbnost, pazljivost ter redoljubnost. |
|
Osebna in skupinska sredstva varstva pri delu |
|
Razvijanje čuta za osebno odgovornost ter pazljivost in skrbnost. |
|
Tehnična varnost na ladji |
|
Razvijanje čuta za osebno odgovornost ter pazljivost in zanesljivost. |
|
Požar, možnost nastanka požarov, vaje, razporeditev posadke, gašenje požarov na ladji |
|
Razvijanje čuta za pravilno ukrepanje in zbranost v primeru požara. |
Vsak dijak je razporejen po razporedu posadke na določeno delovno mesto in ima določene naloge v primeru požara, ljudi v morju in zapuščanja ladje. |
Vdor vode |
|
Razvijanje čuta za pravilno ukrepanje v primeru prodora vode. |
|
"Človek v morju" |
|
Osveščanje za pomoč človeku v nevarnosti. |
|
Zapuščanje ladje, vzdrževanje in uporaba opreme za reševanje |
|
Razvijanje čuta odgovornosti, strokovnosti in zanesljivosti v zvezi z opremo za reševanje in vajami s to opremo. |
|
Preživetje na morju in rešitev |
|
Razvijanje čuta za pravilno ukrepanje, solidarnost, varčnost, vztrajnost, močno voljo in željo po preživetju. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Ladijski stroji Ladijski parni postroj |
|
|
Ladijski stroji |
|
|
Pomorstvo |
|