1.1. Ime izobraževalnega programa: Pomočnik v biotehniki in oskrbi (GLU, GJM)
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne dijake ter dijake z govorno – jezikovnimi motnjami.
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: Pomočnik / pomočnica v biotehniki in oskrbi
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
3.1. Trajanje izobraževanja v letih: 3 leta
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja:
Gluhi in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja znanja.
Ker gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh, zlasti vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja, veliko nazornega materiala.
Dijaki z govorno - jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT): 120 KT
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je:
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti |
Ustno |
Pisno |
Izdelek |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
|
|
|
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
x |
|
|
|
P4 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične vaje |
M1 |
Komunikacija na delovnem mestu |
x |
|
|
|
M2 |
Čiščenje in urejanje prostorov |
|
|
x |
|
M3 |
Mehanizacija v biotehniki |
|
|
x |
|
M4 |
Temelji živilstva in prehrane |
|
|
x |
|
M5 |
Kuhanje in strežba |
|
|
x |
|
M6 |
Oskrba živali |
|
|
x |
|
M7 |
Osnove rastlinske pridelave |
|
|
x |
|
M8 |
Priprava živil živalskega izvora |
|
|
x |
|
M9 |
Priprava živil rastlinskega izvora |
|
|
x |
|
M10 |
Oblikovanje enostavnih tekstilij |
|
|
x |
|
M11 |
Oskrba na domu |
|
|
x |
|
M12 |
Pomoč pri pripravi obrokov |
|
|
x |
|
M13 |
Pomoč pri strežbi |
|
|
x |
|
M14 |
Temelji pridelave zelenjave |
|
|
x |
|
M15 |
Osnove čebelarstva |
|
|
x |
|
M16 |
Vzdrževalna dela v gozdu |
|
|
x |
|
M17 |
Mesarstvo |
|
|
x |
|
M18 |
Izdelava pekovskih in slaščičarskih izdelkov |
|
|
x |
|
M19 |
Mlekarstvo |
|
|
x |
|
M20 |
Predelava sadja, zelenjave in oljaric |
|
|
x |
|
M21 |
Priprava hitre hrane |
|
|
x |
|
M22 |
Pridelava in uporaba zelišč |
|
|
x |
|
M23 |
Enostavni izdelki za dekoracijo |
|
|
x |
|
M24 |
Vzdrževanje in higiena delovnih prostorov |
|
|
x |
|
M25 |
Vzdrževanje in izdelava enostavnih tekstilnih izdelkov |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka, kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti:
Zaključni izpit obsega:
-