Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
202 |
8 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
202 |
9 |
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
obvezno |
272 |
12 |
P4 |
Športna vzgoja |
obvezno |
202 |
5 |
Skupaj A |
|
878 |
34 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Delo v pisarni in uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije |
obvezno |
370 |
16 |
M2 |
Strojepisje in obdelava besedil |
obvezno |
338 |
14 |
M3 |
Administrativno poslovanje |
izbirno |
252 |
10 |
M4 |
Poslovni bonton |
izbirno |
252 |
10 |
M5 |
Poslovno okolje |
izbirno |
252 |
10 |
Skupaj B |
|
1212 |
50 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
872 |
24 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
152 |
7 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
160 |
4 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
448 |
23 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
2538 |
107 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1024 |
31 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
2698 |
111 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
2850 |
118 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
2 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
120 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
102 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
4 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
5 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
111 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Dijak izbere dva strokovna modula izmed M3, M4 in M5.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti |
Izvajalec |
Znanja s področja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike |
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije, sociologije, fizike, biologije ali kemije |
P4 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
M1 |
Delo v pisarni in uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ekonomije, informatike, računalništva, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
||
M2 |
Strojepisje in obdelava besedil |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
||
M3 |
Administrativno poslovanje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ekonomije, informatike, računalništva, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
||
M4 |
Poslovni bonton |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
||
M5 |
Poslovno okolje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ekonomije, informatike, računalništva, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, upravljanja, uprave ali poslovanja |
4.3. Dejavnosti, ki so potrebne za optimalni razvoj mladostnika, in navodila za izvajanje
Dejavnosti
Slepota in slabovidnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato slepi in slabovidni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Slepi in slabovidni dijaki imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.