Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
Obvezno |
276 |
13 |
P2 |
Matematika |
Obvezno |
206 |
10 |
P3 |
Tuji jezik |
Obvezno |
276 |
13 |
P4 |
Umetnost |
Obvezno |
30 |
2 |
P5 |
Zgodovina |
Obvezno |
40 |
2 |
P6 |
Geografija |
Obvezno |
40 |
2 |
P7 |
Sociologija |
Izbirno |
40 |
2 |
P8 |
Psihologija |
Izbirno |
40 |
2 |
P9 |
Fizika |
Obvezno |
60 |
3 |
P10 |
Kemija |
Obvezno |
60 |
3 |
P11 |
Športna vzgoja |
Obvezno |
150 |
7 |
Skupaj A |
|
1178 |
57 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Načrtovanje vidnih sporočil |
obvezno |
52 |
3 |
M2 |
Informacijsko komunikacijska tehnologija v grafiki |
obvezno |
102 |
5 |
M3 |
Grafični procesi |
obvezno |
313 |
16 |
M4 |
Digitalne tiskarske tehnike |
obvezno |
68 |
3 |
M5 |
Propustni tisk |
obvezno |
68 |
3 |
M6 |
Ofsetni tisk |
izbirno |
204 |
10 |
M7 |
Knjigoveštvo |
izbirno |
102 |
5 |
M8 |
Kartonažerstvo |
izbirno |
102 |
5 |
Skupaj B |
|
807 |
40 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
382 |
16 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
76 |
3 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
96 |
4 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
242 |
12 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
2227 |
109 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
458 |
19 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
2323 |
113 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
2399 |
116 |
|
Zaključni izpit / Poklicna matura |
|
4 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
120 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
69 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
2 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
3 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
74 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Informatika je integrirana v modulu M2 Informacijsko komunikacijska tehnologija v grafiki.
Izbirni splošnoizobraževalni predmeti:
Šola oz. dijak lahko izbere sociologijo ali psihologijo.
Izbirni strokovni moduli:
Šola oz. dijak lahko izbere:
a) modul M6 Ofsetni tisk ali
b) modul M7 Knjigoveštvo in modul M8 Kartonažerstvo
v skupnem obsegu 10 kreditnih točk.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje s področja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine |
P6 |
Geografija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja geografije |
P7 |
Sociologija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja sociologije |
P8 |
Psihologija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja psihologije |
P9 |
Fizika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja fizike |
laborant |
srednješolskega izobraževanja z najmanj 315 urami fizike ali drugih predmetov s fizikalnega predmetnega področja |
||
P10 |
Kemija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja kemije |
laborant |
srednješolskega izobraževanja z najmanj 315 urami kemije ali drugih predmetov s kemijskega predmetnega področja |
||
P11 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
M1 |
Načrtovanje vidnih sporočil |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja likovne umetnosti, likovne pedagogike, grafičnega oblikovanja ali industrijskega oblikovanja |
M2 |
Informacijsko komunikacijska tehnologija v grafiki |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike, računalništva ali informatike ali kateregakoli področja s študijskim programom za izpopolnjevanje iz računalništva in informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike, računalništva ali informatike ali kateregakoli področja s študijskim programom za izpopolnjevanje iz računalništva in informatike z delovnimi izkušnjami s področja grafične priprave |
||
M3 |
Grafični procesi |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične stroke |
||
M4 |
Digitalne tiskarske tehnike |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M5 |
Propustni tisk |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M6 |
Ofsetni tisk |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M7 |
Knjigoveštvo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične dodelave |
||
M8 |
Kartonažerstvo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične dodelave |
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje:
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da se upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.