Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
276 |
13 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
206 |
10 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
276 |
13 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
30 |
2 |
P5 |
Zgodovina |
obvezno |
40 |
2 |
P6 |
Geografija |
obvezno |
40 |
2 |
P7 |
Sociologija |
izbirno |
40 |
2 |
P8 |
Psihologija |
izbirno |
40 |
2 |
P9 |
Fizika |
obvezno |
40 |
2 |
P10 |
Kemija |
obvezno |
40 |
2 |
P11 |
Biologija |
obvezno |
40 |
2 |
P12 |
Informatika |
obvezno |
60 |
3 |
P13 |
Športna vzgoja |
obvezno |
150 |
7 |
Skupaj A |
|
1238 |
60 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Načrtovanje konstrukcij |
obvezno |
136 |
6 |
M2 |
Poslovanje in organizacija |
obvezno |
66 |
3 |
M3 |
Učinkovita raba energije |
obvezno |
136 |
7 |
M4 |
Obdelava gradiv |
obvezno |
136 |
7 |
M5 |
Prostorsko modeliranje in priprava dokumentacije |
izbirno |
140 |
8 |
M6 |
Računalniško podprte tehnologije |
izbirno |
140 |
8 |
M7 |
Orodja in naprave za množično proizvodnjo |
izbirno |
140 |
8 |
M8 |
Načrtovanje proizvodnih procesov v strojništvu |
izbirno |
140 |
8 |
M9 |
Avtomatizacija in robotika |
izbirno |
140 |
8 |
M10 |
Energetski sistemi |
izbirno |
140 |
8 |
M11 |
Načrtovanje stavbnih instalacij |
izbirno |
140 |
8 |
M12 |
Proizvodnja in distribucija energije v strojništvu |
izbirno |
140 |
8 |
Skupaj B |
|
754 |
39 |
|
Od tega za praktično izobraževanje v šoli: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
205 |
12 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
76 |
3 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
96 |
4 |
E – Odprti del kurikuluma**** |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
249 |
10 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
2241 |
109 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
281 |
15 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
2337 |
113 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
2413 |
116 |
|
Poklicna matura (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
4 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
120 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
68 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
2 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
3 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
73 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Izbirni predmeti: šola oz. dijak lahko izbere sociologijo ali psihologijo.
Izbirni moduli: šola ali dijak lahko izbere 2 modula izmed modulov M5 do M12.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine |
P6 |
Geografija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije |
P7 |
Sociologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz sociologije |
P8 |
Psihologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz psihologije |
P9 |
Fizika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz fizike |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami fizike ali drugih predmetov s fizikalnega predmetnega področja |
||
P10 |
Kemija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz kemije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami kemije ali drugih predmetov s kemijskega predmetnega področja |
||
P11 |
Biologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami biologije ali drugih predmetov z vsebinami biologije |
||
P12 |
Informatika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike |
P13 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Načrtovanje konstrukcij |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
M2 |
Poslovanje in organizacija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz organizacije in managementa, ekonomije ali psihologije |
M3 |
Učinkovita raba energije |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
M4 |
Obdelava gradiv |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M5 |
Prostorsko modeliranje in priprava dokumentacije |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M6 |
Računalniško podprte tehnologije |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M7 |
Orodja in naprave za množično proizvodnjo |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M8 |
Načrtovanje proizvodnih procesov v strojništvu |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M9 |
Avtomatizacija in robotika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike |
||
M10 |
Energetski sistemi |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M11 |
Načrtovanje stavbnih instalacij |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
||
M12 |
Proizvodnja in distribucija energije v strojništvu |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska, višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti defektološko dokvalifikacijo in znanje znakovnega jezika.