A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: AVTOSERVISER (DV)
Izobraževalni program je prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju.
Naziv poklicne izobrazbe: avtoserviser/avtoserviserka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ),
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- razumejo ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje,
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.),
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- spoznajo lastnosti, zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, si pridobijo znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v delavnici,
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in diagrame,
- znajo brati delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov,
- se usposobijo za presojo o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, pri tem pa upoštevajo optimalno delovanje in obremenjenost in znajo svetovati, ali je priporočljivo preventivno popravilo,
- pridobijo poklicno znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi računalniško vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev,
- obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in nekovin,
- spoznajo sestavne dele, sklope, naprave in sisteme motornih vozil in voznih sredstev ter motorja z notranjim izgorevanjem, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja,
- spoznajo mehaniko in tehniko motornih vozil in voznih sredstev, predvsem razdelitev, zgradbo, funkcijo in medsebojno delovanje delov, sklopov in pomožnih naprav, si pridobijo temeljno znanje o pnevmatiki in hidravliki ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in priključitev hidravličnih in pnevmatičnih sklopov in naprav,
- pridobijo temeljno znanje iz elektrotehnike in elektronike ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in priključitev električnih in elektronskih sklopov in naprav,
- poznajo postopke za diagnosticiranje stanja ličenih površin, priprave premazov ter ustreznega vzdrževanja, popravila in izdelave oziroma obdelave pri pripravi podlog ter zunanjih in notranjih površin z barvanjem – ličenjem,
- obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje in popravljanje sestavnih delov, sklopov, naprav in sistemov v motornih vozilih in voznih sredstvih ter motorjih z notranjim izgorevanjem.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- sposoben pripraviti in izvesti racionalen poseg na vozilu z uporabo metod za preizkušanje in lokaliziranje napak na vozilih z bencinskim ali dizelskim motorjem, vključno s popravilom ali zamenjavo uničenih ali obrabljenih delov na vozilu,
- sposoben oceniti in izbrati najbolj ekonomično pot za odpravo napake na vozilu, pri čemer bo upošteval želje in pričakovanja stranke, varnostne predpise, priporočila in navodila proizvajalca vozila ter okolje varstvene predpise,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja tri leta.
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti
in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek
oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Madžarščina I, II |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Uporabna informacijsko komunikacijska tehnologija |
|
|
x |
|
M2 |
Poslovanje in organizacija |
|
|
x |
|
M3 |
Tehniško komuniciranje |
|
|
x |
|
M4 |
Materiali |
|
|
x |
|
M5 |
Motorji in električni sistemi na vozilu |
|
|
x |
|
M6 |
Podvozje in karoserija |
|
|
x |
|
M7 |
Elementi konstrukcij |
|
|
x |
|
M8 |
Elektronski sklopi |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.