Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P5 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P6 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1500 |
52 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Umetnost in grafično oblikovanje* |
obvezno |
165 |
5 |
M2 |
Tisk |
obvezno |
636 |
23 |
M3 |
Grafična dodelava |
obvezno |
555 |
20 |
M4 |
Grafični procesi |
izbirno |
132 |
2 |
M5 |
Od odtisa do grafičnega izdelka |
izbirno |
132 |
2 |
M6 |
Priprava delovnih procesov |
izbirno |
99 |
2 |
M7 |
Grafična priprava za tisk |
izbirno |
99 |
2 |
Skupaj B |
|
1587 |
52 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
873 |
27 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
912 |
37 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
224 |
7 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
657 |
30 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
134 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1785 |
64 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
3968 |
141 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4880 |
178 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
2 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
180 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
24 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
7 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
148 |
|
Pojasnila k predmetniku:
* V strokovni modul umetnost in grafično oblikovanje je v celoti integrirana umetnost.
Izbirni strokovni moduli: dijak izbere en modul od M4 ali M5 in en modul od M6 ali M7.
Cilji in vsebine družboslovja in naravoslovja se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba biologije, kemije ali fizike |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega predmetnega področja |
||
P5 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije, zgodovine ali sociologije |
P6 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Umetnost in grafično oblikovanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz likovne pedagogike, slikarstva ali oblikovanja vizualnih komunikacij |
M2 |
Tisk |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike ali višješolska ali srednješolska izobrazba iz grafike |
||
M3 |
Grafična dodelava |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike ali višješolska ali srednješolska izobrazba iz grafike |
||
M4 |
Grafični procesi |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike |
M5 |
Od odtisa do grafičnega izdelka |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike |
M6 |
Priprava delovnih procesov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike ali višješolska ali srednješolska izobrazba iz grafike |
||
M7 |
Grafična priprava za tisk |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz grafične tehnike ali višješolska ali srednješolska izobrazba iz grafike |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti defektološko dokvalifikacijo in znanje znakovnega jezika.