Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
|
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
|||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
|
P2 |
Matematika |
obvezno |
351 |
12 |
|
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
234 |
9 |
|
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
|
P5 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
6 |
|
P6 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
|
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
|
Skupaj A |
|
1533 |
54 |
||
B – Strokovni moduli |
|||||
M1 |
Osnove lesarstva |
obvezno |
250 |
5 |
|
M2 |
Obdelava lesa |
obvezno |
304 |
14 |
|
M3 |
Obdelava lesnih plošč |
obvezno |
250 |
9 |
|
M4 |
Stavbno pohištvo |
obvezno |
250 |
9 |
|
M5 |
Bivalno pohištvo |
obvezno |
250 |
9 |
|
M6 |
Snovanje izdelka |
obvezno |
250 |
9 |
|
Skupaj B |
|
1554 |
55 |
||
Od tega za praktično izobraževanje: |
|||||
|
Praktični pouk |
|
1170 |
33 |
|
Č – Praktično usposabljanje z delom |
|||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
912 |
37 |
|
D – Interesne dejavnosti |
|||||
|
Interesne dejavnosti |
|
224 |
7 |
|
E – Odprti del kurikuluma |
|||||
|
Odprti kurikulum |
|
657 |
25 |
|
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
134 |
||
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
2082 |
70 |
||
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
3968 |
141 |
||
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4880 |
178 |
||
Zaključni izpit (izdelek oz. storitev in zagovor) |
|
2 |
|||
Skupaj kreditnih točk |
|
180 |
|||
|
|||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
||
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
24 |
|
||
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
7 |
|
||
Skupno število tednov izobraževanja |
|
148 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba biologije, kemije ali fizike |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega predmetnega področja |
||
P6 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije, zgodovine ali sociologije |
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Osnove lesarstva |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M2 |
Obdelava lesa |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M3 |
Obdelava lesnih plošč |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M4 |
Stavbno pohištvo |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M5 |
Bivalno pohištvo |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M6 |
Snovanje izdelka |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti defektološko dokvalifikacijo in znanje znakovnega jezika.