Izobraževalni program: MIZAR (glu, GJM; izobraževalni program je prilagojen za gluhe in naglušne ter dijake z govorno-jezikovno motnjo)
Naziv poklicne izobrazbe: mizar/ mizarka
Trajanje izobraževanja: štiri leta
Posebni vpisni pogoji: v prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom se lahko vpiše, kdor ima ustrezno odločbo o usmeritvi.
Cilji izobraževalnega progama
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom, da:
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
Vsebinski sklopi | Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja |
Osnove lesarstva |
ustno, pisno ali projektno delo, izdelek in delovna poročila |
Obdelava lesa |
|
Obdelava lesnih plošč |
|
Stavbno pohištvo |
|
Bivalno pohištvo |
|
Snovanje izdelka |
Ocenjevanje vsebinskih sklopov skupaj pripravijo in izvedejo učitelji, ki uresničujejo cilje vsebinskega sklopa.
Preverjanje in ocenjevanje znanja dijakov s posebnimi potrebami se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in vsebinskih sklopov letnika, opravili interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
Za dijake z individualno učno pogodbo je pogoj za napredovanje iz drugega v tretji letnik opravljanje vmesnega preizkusa.
Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe morajo dijaki uspešno dokončati zaključni letnik s pozitivnimi ocenami iz vseh predmetov in vsebinskih sklopov, opraviti vse interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu ter zaključni izpit.
Vsebina zaključnega izpita
Dijaki imajo pravico delati zaključni izpit pod posebnimi pogoji.
Dodatne dejavnosti
Dejavnosti, ki so potrebne za doseganje optimalnega razvoja posameznega dijaka so individualna specialno pedagoška pomoč na področju slušne, govorne in jezikovne rehabilitacije.
MODULI
Izobraževalni program omogoča pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije.
Nacionalno poklicno kvalifikacijo upravljalec/ upravljalka lesnoobdelovalnih strojev pridobi, kdor je uspešno ocenjen iz navedenih kompetenc vsebinskih sklopov strokovnega dela izobraževalnega programa.
Oznaka | Kompetence |
Raven pridobivanja kompetenc |
OSNOVE LESARSTVA |
||
LES1 |
Prepoznavanje domačih lesnih vrst, razvrščanje v kakovostne razrede, prepoznavanje lesnih plošč |
Rutinska raven |
LES2 |
Merjenje žagarskih proizvodov, merjenje vlage v lesu, priprava žagarskih proizvodov za sušenje, spremljanje parametrov pri tehničnem sušenju lesa |
Osnovna raven |
LES3 |
Varno delo v mizarski delavnici |
Rutinska raven |
LES4 |
Varovanje zdravja in okolja |
Rutinska raven |
LES5 |
Skiciranje enostavnih mizarskih izdelkov oz. njihovih detajlov, opremljanje načrtov z osnovnimi podatki |
Osnovna raven |
OBDELAVA LESA |
||
OLE1 |
Uporaba ročnega orodja |
Rutinska raven |
OLE2 |
Razrez lesa in lesnih plošč na žagalnih strojih |
Osnovna raven |
OLE3 |
Skobljanje lesa na skobeljnih strojih |
Osnovna raven |
OLE4 |
Strojno vrtanje in dolbenje lesa |
Osnovna raven |
OLE5 |
Rezkanje lesa na rezkalnih strojih |
Osnovna raven |
OLE6 |
Struženje lesa |
Osnovna raven |
OLE7 |
Brušenje lesa na brusilnih strojih |
Osnovna raven |
OBDELAVA LESNIH PLOŠČ |
||
OLP1 |
Izbiranje lesnih plošč glede na namen uporabe |
Osnovna raven |
OLP2 |
Obdelava robov |
Osnovna raven |
OLP3 |
Izbira furnirja, sestavljanje furnirja, furniranje plošč |
Osnovna raven |
OLP4 |
Izdelava izdelka iz lesnih plošč |
Osnovna raven |