Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P6 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1533 |
54 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
obvezno |
202 |
6 |
M2 |
Upravljanje z uporabniško programsko opremo |
obvezno |
168 |
5 |
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
obvezno |
308 |
10 |
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
obvezno |
202 |
6 |
M5 |
Programiranje naprav |
obvezno |
219 |
8 |
M6 |
Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz |
obvezno |
219 |
8 |
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
izbirno |
236 |
9 |
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
izbirno |
236 |
9 |
Skupaj B |
|
1554 |
52 |
|
Od tega za praktično izobraževanje: |
||||
|
Praktični pouk |
|
928 |
30 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
912 |
40 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
224 |
6 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
657 |
26 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
132 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1840 |
70 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
3968 |
138 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4880 |
178 |
|
Zaključni izpit (izdelek oz. storitev in zagovor) |
|
2 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
180 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
24 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
7 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
148 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
Izbirni strokovni moduli: dijak izbere en strokovni modul izmed M7 ali M8.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz fizike, biologija ali kemije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami fizike, biologije ali kemije |
||
P6 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije, sociologije |
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
učitelj |
znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike na najmanj višješolski ravni |
||
M2 |
Upravljanje z uporabniško programsko opremo |
učitelj |
znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva, informatike, elektrotehnike ali mehatronike na najmanj višješolski ravni |
||
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
učitelj |
znanja s področja računalništva ali elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva, informatike ali elektrotehnike na najmanj višješolski ravni |
||
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
učitelj |
znanja s področja elektrotehnike (vsebinski sklop Električne inštalacije) |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja elektrotehnike (sklop Električne inštalacije) na najmanj višješolski ravni |
||
laborant |
znanja s področja elektrotehnike ali računalništva |
||
M5 |
Programiranje naprav |
učitelj |
znanja s področja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M6 |
Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz |
učitelj |
znanja s področja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
učitelj |
znanja s področja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
||
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
učitelj |
znanja s področja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni |
Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi specialnopedagoška znanja in znanje slovenskega znakovnega jezika.