Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P6 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1533 |
54 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
IKT in osnove poslovnega komuniciranja |
obvezno |
132 |
5 |
M2 |
Varovanje okolja z osnovam i trajnostnega razvoja |
obvezno |
99 |
4 |
M3 |
Osnove podjetništva in prodaje |
obvezno |
132 |
5 |
M4 |
Osnove rastlinske pridelave z varstvom rastlin |
obvezno |
132 |
5 |
M5 |
Osnove upravljanja s stroji in napravam i |
obvezno |
132 |
5 |
M6 |
Osnove hortikulture |
obvezno |
303 |
10 |
M7 |
Pridelava okrasnih rastlin |
izbirno |
420 |
13 |
M8 |
Urejanje zelenih površin |
izbirno |
420 |
13 |
M9 |
Pridelava zelenjadnic |
izbirno |
303 |
10 |
M10 |
Drevesničarstvo in trsničarstvo |
izbirno |
303 |
10 |
M11 |
Grajene sestavine zelenih površin |
izbirno |
303 |
10 |
M12 |
Vzdrževanje rekreacijskih in športnih površin |
izbirno |
303 |
10 |
Skupaj B |
|
1653 |
57 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
990 |
24 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
912 |
36 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
224 |
16 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
624 |
25 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3810 |
136 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1902 |
60 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
4034 |
142 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4946 |
178 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
2 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
180 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
24 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
7 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
148 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Dijak izbere enega izmed izbirnih strokovnih modulov M7 ali M8 in enega izmed izbirnih strokovnih modulov M9 ali M10 ali M11 ali M12.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča največ na 53 tednov.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje s področja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike ali ekonomije |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja biologije, kemije, fizike ali biokemije |
laborant |
srednješolskega izobraževanja s 315 urami biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega predmetnega področja |
||
P6 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije ali sociologije |
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
M1 |
IKT in osnove poslovnega komuniciranja |
učitelj vsebinskega sklopa Informacijsko komunikacijska tehnologija |
visokošolskega izobraževanja računalništva aliinformatike, živilstva, kmetijstva, zootehnike, hortikulture ali gozdarstva, ali visokošolskega izobraževanja katerekoli smeri in končanega študijskega programa izpopolnjevanja iz računalništva ininformatike v obsegu najmanj 375 ur |
učitelj vsebinskega sklopa Osnove poslovnega komuniciranja |
visokošolskega izobraževanja psihologije, pedagogike, sociologije, ekonomije ali organizacije dela |
||
učitelj praktičnega pouka vsebinskega sklopa Informacijsko komunikacijska tehnologija |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva, zootehnike, živilstva, gozdarstva, računalništva aliinformatike ali visokošolskega izobraževanja katerekoli smeri in končanega študijskega programa izpopolnjevanja iz računalništva in informatike v obsegu 375 ur |
||
učitelj praktičnega pouka vsebinskega sklopa Osnove poslovnega komuniciranja |
visokošolskega izobraževanja psihologije, pedagogike, sociologije, ekonomije ali organizacije dela |
||
M2 |
Varovanje okolja z osnovami trajnostnega razvoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja živilstva, kmetijstva, zootehnike, hortikulture, gozdarstva, etnologije, biologije, kemije, geografije ali fizike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja kmetijstva, zootehnike, hortikulture, živilstva, gozdarstva, kemije, biologije, geografije ali fizike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja hortikulture, kmetijstva ali kemije |
||
M3 |
Osnove podjetništva in prodaje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, menedžmenta, psihologije, pedagogike, sociologije, živilstva, kmetijstva, zootehnike, hortikulture ali gozdarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja živilstva, kmetijstva, zootehnike, hortikulture, vrtnarstva, gozdarstva ali ekonomije |
||
M4 |
Osnove upravljanja s stroji in napravami |
učitelj |
visokošolska izobrazba kmetijstva, vrtnarstva, zootehnike, hortikulture, kmetijskega strojništva, gozdarstva |
učitelj praktičnega pouka učitelj traktorske vožnje |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva, zootehnike, živilstva, gozdarstva, kmetijske mehanizacije ali kmetijskega strojništva |
||
M5 |
Osnove rastlinske pridelave z varstvom rastlin |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja kmetijstva, gozdarstva, vrtnarstva ali hortikulture |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva, živilstva, gozdarstva ali kemije |
||
M6 |
Osnove hortikulture |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali umetnostne zgodovine |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
||
M7 |
Pridelava okrasnih rastlin |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
||
M8 |
Urejanje zelenih površin |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali krajinske arhitekture |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
||
M9 |
Pridelava zelenjadnic |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
učitelj praktičnega pouka |
srednješolskega ali višješolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
||
M10 |
Drevesničarstvo in trsničarstvo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali gozdarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali gozdarstva |
||
M11 |
Grajene sestavine zelenih površin |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali krajinske arhitekture |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
||
M12 |
Vzdrževanje rekreacijskih in športnih površin |
učitelj |
visokošolskega izobraževanj vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva, krajinske arhitekture |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva |
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.