B. POSEBNI DEL

1. PREDMETNIK: Vrtnar (GLU, GJM) / SPI / 2016

Oznaka

Programske enote

Obvezno/ izbirno

Skupno število ur

Število kreditnih točk

A – Splošnoizobraževalni predmeti

P1

Slovenščina

obvezno

351

12

P2

Matematika

obvezno

351

12

P3

Tuji jezik

obvezno

234

9

P4

Umetnost

obvezno

33

2

P5 

Naravoslovje

obvezno

165

6

P6

Družboslovje

obvezno

165

6

P7

Športna vzgoja

obvezno

234

7

Skupaj A

 

1533

54

B – Strokovni moduli

M1

IKT in osnove poslovnega komuniciranja

obvezno

132

5

M2

Varovanje okolja z osnovam i trajnostnega razvoja

obvezno

99

4

M3

Osnove podjetništva in prodaje

obvezno

132

5

M4

Osnove rastlinske pridelave z varstvom rastlin

obvezno

132

5

M5

Osnove upravljanja s stroji in napravam i

obvezno

132

5

M6

Osnove hortikulture

obvezno

303

10

M7

Pridelava okrasnih rastlin

izbirno

420

13

M8

Urejanje zelenih površin

izbirno

420

13

M9

Pridelava zelenjadnic

izbirno

303

10

M10

Drevesničarstvo in trsničarstvo

izbirno

303

10

M11

Grajene sestavine zelenih površin

izbirno

303

10

M12

Vzdrževanje rekreacijskih in športnih površin

izbirno

303

10

Skupaj B

 

1653

57

Od tega minimalno za praktično izobraževanje:

C- Praktično izobraževanje v šoli

 

Praktični pouk

 

990

24

Č – Praktično usposabljanje z delom

 

Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu

 

912

36

D – Interesne dejavnosti

 

Interesne dejavnosti

 

224

16

E – Odprti del kurikuluma

 

Odprti kurikulum

 

624

25

Skupaj pouka (A+B+E)

 

3810

136

Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č)

 

1902

60

Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E)

 

4034

142

Skupaj (A+B+Č+D+E)

 

4946

178

Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor)

 

2

Skupaj kreditnih točk

 

180

 

Število tednov izobraževanja v šoli

 

117

 

Število tednov praktičnega usposabljanja z delom

 

24

 

Število tednov interesnih dejavnosti

 

7

 

Skupno število tednov izobraževanja

 

148

 

Pojasnila k predmetniku:

Dijak izbere enega  izmed izbirnih strokovnih modulov M7 ali M8 in enega  izmed izbirnih  strokovnih modulov M9 ali M10 ali M11 ali M12.

Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča največ na 53 tednov.

2. IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.

3. ZNANJE IZVAJALCEV

Oznaka

Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli

Izvajalec

Znanje s področja

P1

Slovenščina

učitelj

visokošolskega izobraževanja slovenščine

P2

Matematika

učitelj

visokošolskega izobraževanja matematike ali ekonomije

P3

Tuji jezik

učitelj

visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika

P4

Umetnost

učitelj

visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine

P5
 

Naravoslovje

učitelj

visokošolskega izobraževanja biologije, kemije, fizike ali biokemije

laborant

srednješolskega izobraževanja s 315 urami biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega predmetnega področja

P6

Družboslovje

učitelj

visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije ali sociologije

P7

Športna vzgoja

učitelj

visokošolskega izobraževanja športne vzgoje

M1

IKT in osnove poslovnega komuniciranja

učitelj vsebinskega sklopa Informacijsko komunikacijska tehnologija

visokošolskega izobraževanja računalništva aliinformatike, živilstva, kmetijstva, zootehnike, hortikulture ali gozdarstva, ali visokošolskega izobraževanja katerekoli smeri in končanega študijskega programa izpopolnjevanja iz računalništva ininformatike v obsegu najmanj 375 ur

učitelj vsebinskega sklopa Osnove poslovnega komuniciranja

visokošolskega izobraževanja psihologije, pedagogike, sociologije, ekonomije ali organizacije dela

učitelj praktičnega pouka vsebinskega sklopa Informacijsko komunikacijska tehnologija

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva, zootehnike,  živilstva,  gozdarstva, računalništva aliinformatike ali visokošolskega izobraževanja katerekoli smeri in končanega študijskega programa izpopolnjevanja iz računalništva in informatike v obsegu 375 ur

učitelj praktičnega pouka vsebinskega sklopa Osnove poslovnega komuniciranja

visokošolskega izobraževanja psihologije, pedagogike, sociologije, ekonomije ali organizacije dela

M2

Varovanje okolja z osnovami trajnostnega razvoja

učitelj

visokošolskega izobraževanja živilstva, kmetijstva, zootehnike,  hortikulture, gozdarstva, etnologije, biologije, kemije, geografije ali fizike

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja kmetijstva, zootehnike,  hortikulture, živilstva, gozdarstva, kemije, biologije, geografije ali fizike

laborant

srednješolskega izobraževanja hortikulture, kmetijstva ali kemije

M3

Osnove podjetništva in prodaje

učitelj

visokošolskega izobraževanja ekonomije, organizacije, menedžmenta, psihologije, pedagogike, sociologije, živilstva, kmetijstva, zootehnike,  hortikulture ali gozdarstva

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja živilstva, kmetijstva, zootehnike,  hortikulture, vrtnarstva, gozdarstva ali  ekonomije

M4

Osnove upravljanja s stroji in napravami

učitelj

visokošolska izobrazba kmetijstva, vrtnarstva, zootehnike, hortikulture, kmetijskega strojništva, gozdarstva
ali visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali  fizike za integrirane sklope naravoslovja

učitelj praktičnega pouka

učitelj traktorske vožnje

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva, zootehnike, živilstva, gozdarstva, kmetijske mehanizacije ali kmetijskega strojništva
srednješolskega ali višješolskega izobraževanja z opravljenim inštruktorskim izpitom

M5

Osnove rastlinske pridelave z varstvom rastlin

učitelj

visokošolskega izobraževanja kmetijstva, gozdarstva, vrtnarstva ali hortikulture

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva, živilstva, gozdarstva ali kemije

M6

Osnove hortikulture

učitelj

visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture,   kmetijstva ali umetnostne zgodovine

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

M7

Pridelava okrasnih rastlin

učitelj

visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva,  hortikulture ali kmetijstva

M8

Urejanje zelenih površin

učitelj

visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali krajinske arhitekture

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

M9

Pridelava zelenjadnic

učitelj

visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

učitelj praktičnega pouka

srednješolskega ali višješolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

M10

Drevesničarstvo in trsničarstvo

učitelj

visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali gozdarstva

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva,  hortikulture, kmetijstva ali gozdarstva

M11

Grajene sestavine zelenih površin

učitelj

visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture, kmetijstva ali krajinske arhitekture

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

M12

Vzdrževanje rekreacijskih in športnih površin

učitelj

visokošolskega izobraževanj vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva, krajinske arhitekture

učitelj praktičnega pouka

višješolskega ali visokošolskega izobraževanja vrtnarstva, hortikulture ali kmetijstva

4. DEJAVNOSTI, KI SO POTREBNE ZA OPTIMALNI RAZVOJ

4.3. Dejavnosti, ki so potrebne za optimalni razvoj mladostnika, in navodila za izvajanje

Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.

Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.