1.1. Ime izobraževalnega programa: Vrtnar (GLU, GJM)
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne dijake ter dijake z govorno – jezikovnimi motnjami.
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: Vrtnar / vrtnarka
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
3.1. Trajanje izobraževanja v letih: 4 leta
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja:
Gluhi in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja znanja.
Ker gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh, zlasti vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja, veliko nazornega materiala.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT): 180 KT
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oziroma |
Drugo |
P 1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P 2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P 3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P 4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P 5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P 6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P 7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M1 |
IKT in osnove poslovnega komuniciranja |
|
|
x |
|
M2 |
Varovanje okolja z osnovam i trajnostnega razvoja |
|
|
x |
|
M3 |
Osnove podjetništva in prodaje |
|
|
x |
|
M4 |
Osnove rastlinske pridelave z varstvom rastlin |
|
|
x |
|
M5 |
Osnove upravljanja s stroji in napravam i |
|
|
x |
|
M6 |
Osnove hortikulture |
|
|
x |
|
M7 |
Pridelava okrasnih rastlin |
|
|
x |
|
M8 |
Urejanje zelenih površin |
|
|
x |
|
M9 |
Pridelava zelenjadnic |
|
|
x |
|
M10 |
Drevesničarstvo in trsničarstvo |
|
|
x |
|
M11 |
Grajene sestavine zelenih površin |
|
|
x |
|
M12 |
Vzdrževanje rekreacijskih in športnih površin |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka, kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti:
Zaključni izpit obsega:
-