A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: ZLATAR
Naziv poklicne izobrazbe: zlatar/zlatarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela),
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- razumejo ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje,
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,
- spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- spoznajo lastnosti, zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv v zlatarstvu,
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in diagrame,
- znajo brati delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov,
- obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezavanja, preoblikovanja in spajanja kovin in nekovin,
- spoznajo fizikalne in kemične lastnosti materialov, ki se uporabljajo v zlatarstvu,
- se naučijo oblikovati vse vrste nakita in ga izdelati z vsemi funkcijskimi deli,
- spoznajo postopke plastičnega preoblikovanja plemenitih kovin in njihovih zlitin in oblikovanja plemenitih kovin z odvzemanjem materiala,
- se usposobijo za legiranje, taljenje, žarenje in tempranje plemenitih kovin in njihovih zlitin,
- znajo izdelati okove in vgraditi okrasne kamne,
- se naučijo pripraviti in izdelovati litine za nakit ter izdelati mala orodja,
- prepoznajo in znajo preizkušati plemenite in okrasne kamne, jih razvrstiti in ravnati z njimi,
- obvladajo osnovni gemološki pregled in prepoznavanje najpogosteje uporabljenih kamnov,
- se naučijo oblikovanja nakita z dragulji in se seznanijo z obdelovalnimi tehnikami draguljev,
- znajo izdelati različna zapirala in druge sestavne dele nakita ter jih povezati v celoto,
- se naučijo načrtovati in izdelati kose nakita v celoti, ga obdelati, predelati ali popraviti,
- se usposobijo za merjenje, označevanje in preizkušanje in kontrolo zlatarskih izdelkov,
- se naučijo vzdrževati stroje in naprave ter druga delovna sredstva.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- sposoben samostojno oblikovati in izdelati enostavne unikatne izdelke (nakit) iz plemenitih kovin,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- sposoben oceniti in izbrati najbolj ekonomično pot za izdelavo ali popravilo nakita, pri čemer bo upošteval želje in pričakovanja stranke,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja tri leta.
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Tehniško komuniciranje v poklicu |
|
|
x |
|
M2 |
Materiali in obdelave v poklicu |
|
|
x |
|
M3 |
Elementi konstrukcij |
|
|
x |
|
M4 |
Organizacija in poslovanje |
|
|
x |
|
M5 |
Osnove oblikovanja materialov |
|
|
x |
|
M6 |
Oblikovanje nakita |
|
|
x |
|
M7 |
Tehnike izdelave nakita |
|
|
x |
|
M8 |
Gemologija |
|
|
x |
|
M9 |
Nakit in predpisi o izdelkih iz plemenitih kovin |
|
|
x |
|
M10 |
Umetno-rokodelske tehnike |
|
|
x |
|
M11 |
Industrijska izdelava nakita |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.