Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
Obvezno |
653 |
24 |
P2 |
Matematika |
Obvezno |
584 |
19 |
P3 |
Tuji jezik |
Obvezno |
584 |
20 |
P4 |
Umetnost |
Obvezno |
68 |
3 |
P5 |
Zgodovina |
Obvezno |
105 |
5 |
P6 |
Geografija |
Obvezno |
68 |
3 |
P7 |
Sociologija |
Izbirno |
68 |
3 |
P8 |
Psihologija |
Izbirno |
68 |
3 |
P9 |
Fizika |
Obvezno |
140 |
5 |
P10 |
Kemija |
Obvezno |
140 |
5 |
P11 |
Športna vzgoja |
Obvezno |
482 |
14 |
Skupaj A |
|
2892 |
101 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Osnove oblikovanja |
obvezno |
140 |
5 |
M2 |
Grafični in medijski procesi |
obvezno |
140 |
5 |
M3 |
Kakovost in trženje |
obvezno |
136 |
5 |
M4 |
Informacijsko komunikacijska tehnologija |
obvezno |
70 |
4 |
M5 |
Grafična priprava |
obvezno |
208 |
8 |
M6 |
Grafični materiali |
obvezno |
70 |
4 |
M7 |
Tisk |
obvezno |
412 |
18 |
M8 |
Digitalni tisk |
obvezno |
136 |
5 |
M9 |
Sitotisk |
obvezno |
136 |
5 |
M10 |
Grafična dodelava |
obvezno |
412 |
18 |
M11 |
Ofsetni tisk |
izbirno |
272 |
10 |
M12 |
Knjigoveštvo |
izbirno |
136 |
5 |
M13 |
Kartonažerstvo |
izbirno |
136 |
5 |
Skupaj B |
|
2132 |
87 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
924 |
30 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
152 |
6 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
352 |
14 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
550 |
28 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
5574 |
216 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1076 |
36 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
5926 |
230 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
6078 |
236 |
|
Poklicna matura |
|
4 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
240 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
172 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
4 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
11 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
187 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Izbirni splošnoizobraževalni predmeti:
Šola oz. dijak lahko izbere sociologijo ali psihologijo.
Izbirni strokovni moduli:
Šola oz. dijak lahko izbere:
a) modul M11 Ofsetni tisk ali
b) modul M12 Knjigoveštvo in modul M13 Kartonažerstvo
v skupnem obsegu 10 kreditnih točk.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje s področja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine |
P6 |
Geografija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja geografije |
P7 |
Sociologija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja sociologije |
P8 |
Psihologija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja psihologije |
P9 |
Fizika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja fizike |
laborant |
srednješolskega izobraževanja z najmanj 315 urami fizike ali drugih predmetov s fizikalnega predmetnega področja |
||
P10 |
Kemija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja kemije |
laborant |
srednješolskega izobraževanja z najmanj 315 urami kemije ali drugih predmetov s kemijskega predmetnega področja |
||
P11 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
M1 |
Osnove oblikovanja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja likovne umetnosti, likovne pedagogike, grafičnega oblikovanja ali industrijskega oblikovanja |
M2 |
Grafični in medijski procesi |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
M3 |
Kakovost in trženje |
učitelj vsebinskega sklopa Kakovost grafičnih in medijskih procesov |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj vsebinskega sklopa Trženje grafičnih in medijskih izdelkov |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike, ekonomije ali organizacije dela |
||
M4 |
Informacijsko komunikacijska tehnologija |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva, informatike ali grafične tehnike ali kateregakoli področja s študijskim programom za izpopolnjevanje iz računalništva in informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja računalništva, informatike ali grafične tehnike ali kateregakoli področja s študijskim programom za izpopolnjevanje iz računalništva in informatike |
||
M5 |
Grafična priprava |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične priprave |
||
M6 |
Grafični materiali |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike, kemijske tehnologije, kemijskega inženirstva ali kemije |
M7 |
Tisk |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M8 |
Digitalni tisk |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M9 |
Sitotisk |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M10 |
Grafična dodelava |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične dodelave |
||
M11 |
Ofsetni tisk |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja tiska |
||
M12 |
Knjigoveštvo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične dodelave |
||
M13 |
Kartonažerstvo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja grafične tehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega ali visokošolskega izobraževanja grafične tehnike z delovnimi izkušnjami s področja grafične dodelave |
3.3. Dejavnosti, ki so potrebne za optimalni razvoj mladostnika, in navodila za izvajanje
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje:
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da se upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.