A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: KEMIJSKI TEHNIK (DV)
Izobraževalni program je prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju.
1.2. Naziv strokovne izobrazbe: kemijski tehnik/kemijska tehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- sistematično nadgrajujejo splošno izobrazbo pri vseh temeljnih splošno-izobraževalnih predmetih, značilnih za srednješolsko izobrazbo,
- dopolnjujejo in poglabljajo osnovnošolsko znanje kemije, povezujejo kemijsko znanje in razumevanje z dogajanji v naravi, razvijajo razumevanje in spretnosti na osnovi reševanja praktičnih problemov in eksperimentalnih opažanj,
- se na podlagi strokovno-teoretičnega in praktičnega znanja, ki je pomembno za kvalitetno samostojno poklicno delo, usposobijo za kompleksne delovne naloge v okviru poklica,
- znajo uporabljati vire kemijskih informacij, jih smiselno urejati, sklepati na zakonitosti ter jih kritično vrednotiti
- znajo samostojno načrtovati svoje delo,
- obvladajo tehnike dela in principe delovanja laboratorijske opreme in naprav,
- samostojno izvajajo analizne in sintezne postopke in tehnike,
- samostojno izvajajo metode preizkušanja surovin, polizdelkov in izdelkov,
- se usposobijo za nadzor mehansko in elektronsko vodenih procesov in naprav,
- razvijajo ročne spretnosti,
- se naučijo odgovornega in vestnega dokumentiranja meritev in rezultatov analiz ter samostojnega oblikovanja in uporabe tehnično-tehnološke dokumentacije,
- pridobijo znanja iz informatike, avtomatizacije in računalniške obdelave podatkov,
- pridobijo znanje in spretnosti za spremljanje dela in ugotavljanje kakovosti, za odkrivanje vzrokov za nekakovostno izvedeno delo in odpravo le-teh ter razvijejo do kakovosti dela primeren odnos,
- razumejo vlogo standardov in standardnih postopkov v analitiki in proizvodnji,
- razvijajo spretnost in natančnost pri delu po principih dobre laboratorijske prakse,
- razvijajo sposobnosti natančnega opazovanja,
- obvladajo temeljno strokovno terminologijo,
- se zavejo pomena in nujnosti timskega dela ter so sposobni vodenja manjših skupin,
- se usposobijo za hitro prilagajanje razmeram v delovnem procesu in večjo delovno mobilnost,
- razumejo načela sonaravnega in trajnostnega razvoja ter razvijajo sposobnosti za odgovorno varovanje okolja,
- uporabljajo primeren način komunikacije pri reševanju problemov, organizaciji dela in izvajanju posameznih nalog,
- se navajajo na uporabo teoretičnih spoznanj za načrtovanje in izvedbo praktičnega dela,
- razvijajo ustvarjalno mišljenje in sposobnost reševanja problemov,
- razvijajo čut za strokovno in poklicno odgovornost ter organizacijsko kulturo na delovnem mestu,
- spoznajo metodologijo raziskovalnega dela.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih: Izobraževanje traja štiri leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT): Izobraževalni program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami.
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Madžarščina I ali Madžarščina II |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P7 |
Geografija |
x |
|
|
|
P8 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P9 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P10 |
Fizika |
x |
|
|
|
P11 |
Biologija |
|
|
|
|
P12 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Splošna in anorganska kemija |
|
x |
|
|
M2 |
Fizikalna kemija |
|
x |
|
|
M3 |
Organska kemija |
|
x |
|
|
M4 |
Kemijsko računstvo |
|
x |
|
|
M5 |
Laboratorijska in analizna tehnika |
|
|
x |
|
M6 |
Kemijska tehnika |
|
x |
|
|
M7 |
Tehniško varstvo okolja |
x |
|
|
|
M8 |
Kemijska informatika |
|
|
x |
|
M9 |
Podjetništvo in trženje |
x |
|
|
|
M10 |
Materiali |
x |
|
|
|
M11 |
Analizna kemija |
|
|
x |
|
M12 |
Polimerni materiali in tehnologije |
|
|
x |
|
M13 |
Kemijski tehnološki procesi |
|
x |
|
|
M14 |
Papirniška tehnologija |
|
x |
|
|
M15 |
Upravljanje naprav in procesov v industriji |
|
x |
|
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- pisni in ustni izpit iz kemije.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-