A. SPLOŠNI DEL
Ime izobraževalnega programa: UMETNIŠKA GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM
JEZIKOM NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU V SLOVENSKI ISTRI
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
- Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu o gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
- Gimnazija je
izobraževalni program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja,
spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge
osebnostne lastnosti, ki bodo potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in
življenju. Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in
vzpostaviti vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega
študija, hkrati pa omogočati refleksijo o mejah vednosti.
- Pri tem se navezuje na znanje,
spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično razvija
doseženo izobrazbo.
- Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
- Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
- Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
- Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
- Gimnazija omogoča seznanjanje
s sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
- Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Posebni cilji:
- Razvija vedenja o slovenski naravni, kulturni in zgodovinski dediščini.
- Razvija sporazumevalno zmožnost v italijanskem jeziku kot drugem jeziku.
- Razvija vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda.
- Razvija zavest o državni pripadnosti.
- Vzgaja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti.
- Seznanja s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
Poleg splošnih ciljev gimnazijskega izobraževanja ima
umetniška gimnazija nalogo, da;
zagotovi višjo raven
splošnoizobraževalnih in strokovnih znanj,
omogoči mladostnikom, da
svojo umetniško nadarjenost razvijajo na temelju strokovno preverjenih in
kvalitetnih vzgojno-izobraževalnih pristopov,
na temelju standardov priprave na maturo in interesov omogoča mladostnikom
odločanje za nadaljnji študij.
Specifični cilji posameznih smeri umetniške gimnazije so:
GLASBENA SMER:
- usposabljati za obvladovanje
glasbenih področij, ki se nanašajo na ustvarjalne, poustvarjalne, zgodovinske
in teoretične sestavine glasbene umetnosti.
LIKOVNA SMER:
- dati možnost kontinuiranega
likovnega razvoja in izobraževanja likovno talentiranim in motiviranim
mladostnikom;
- usposabljati dijake za
temeljno poznavanje likovnih področij, ki se nanašajo na ustvarjalne,
zgodovinske in teoretične sestavine likovne umetnosti.
Posebni pogoji za vključitev v posamezne smeri umetniške gimnazije:
GLASBENA SMER
Pogoj za vključitev v glasbeno smer umetniške gimnazije je posebna glasbena nadarjenost, ki jo ugotavljamo s preizkusom nadarjenosti in znanja po programu glasbene šole.
Modul A: glasbeni stavek
- znanje nauka o glasbi v obsegu šestih razredov glasbene šole, znanje solfeggia v obsegu dveh razredov glasbene šole in znanje klavirja v obsegu najmanj šestih razredov glasbene šole.
Modul B: petje - inštrument
- znanje nauka o glasbi v obsegu šestih razredov glasbene šole, znanje solfeggia v obsegu dveh razredov glasbene šole, poleg tega pa še:
- za orgle:
- znanje orgel v obsegu najmanj dveh razredov glasbene šole;
- za petje:
- znanje petja v obsegu najmanj štirih razredov glasbene šole in zdravniško potrdilo specialista foniatra (otorinolaringologa) o izpolnjevanju fizičnih zmožnosti za učenje petja, starost za ženske je praviloma do 22 let, za moške pa do 24 let;
- za kontrabas:
- znanje kontrabasa v obsegu najmanj štirih razredov glasbene šole, starost ob vpisu na kontrabas je lahko največ 20 let;
- za violo, kitaro, flavto, klarinet, oboo, fagot, saksofon, rog, trobento, pozavno, tubo, tolkala, citre in harfo:
- znanje ustreznega inštrumenta v obsegu najmanj šestih razredov glasbene šole; za skupino pihal, trobil in tolkal je potrebno še zdravniško potrdilo o izpolnjevanju zdravstvenih pogojev za igranje pihal, trobil oziroma tolkal, starost ob vpisu na fagot, pozavno in tubo je lahko največ 20 let;
- za klavir, violino, violončelo, harmoniko in kljunasto flavto:
- znanje ustreznega inštrumenta v obsegu osmih razredov glasbene šole; za kljunasto flavto je potrebno še zdravniško potrdilo o izpolnjevanju zdravstvenih pogojev za igranje pihal.
- za čembalo:
- znanje klavirja v obsegu šestih razredov glasbene šole.
LIKOVNA SMER
Posebna
likovna nadarjenost, ki se ugotavlja s preizkusom, ki obsega:
- risanje po modelu, preizkus likovne ustvarjalnosti, ploskovno-barvni preizkus
in konstrukcijsko - prostorski preizkus.
Posebni pogoji za napredovanje
V glasbeni smeri in pri baletu (modul A v plesni smeri) izjemoma napreduje v naslednji letnik dijak, ki je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov, ki jih je obiskoval, ne glede na to, v katerem letniku je vpisan. V tem primeru dobi dijak spričevalo o končanem letniku, ko je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov letnika.