A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: FRIZER (SI) - 2020
Izobraževalni program s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri.
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: frizer/frizerka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
- razvijajo sposobnosti za samostojno in odgovorno ravnanje, kritično presojo in analiziranje konkretnih strokovnih problemov ter za njihovo reševanje,
- razvijejo humanost, tolerantnost, poštenost in pomen moralnih vrednot ( npr. varovanje zasebnosti stranke),
- razvijajo ustvarjalnost, inovativnost, pripravljenost za vse življenjsko učenje ( tudi sledenje modnim smernicam),
- usvojijo spretnosti za primeren odnos do sebe, do drugih in za zmožnost timskega dela v kolektivu,
- se usposobijo za ustrezno sporazumevanje, vedenje v različnih sredinah, za predstavitve in svetovanje storitev,
- se naučijo urediti sebe, stranko in delovno mesto za delo, v skladu z načeli estetike in s higiensko varnostnimi predpisi,
- se usposobijo za aktivno skrb za lastno zdravje, zdravje strank in za pozitivni odnos do zdravega načina življenja,
- se usposobijo za analizo stanja, kakovosti, posebnosti, za prepoznavanje bolezni in anomalij las, kože in nohtov,
- se naučijo analizirati morfologijo glave, obraza in prepoznajo posebnosti ter glede na to znajo izbrati ustrezne postopke in vrste storitev,
- se usposobijo za poklicno odgovornost preprečevanja razvoja alergij pri strankah,
- spoznajo osnovno sestavo preparatov, pomen sestavin ter namen uporabe preparatov pri storitvi,
- obvladajo varno in pravilno skladiščenje, uporabo in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- se usposobijo za strokovni izbor, samostojno uporabo, osnovno vzdrževanje naprav, pripomočkov, orodij in preparatov glede na navodila proizvajalca,
- obvladajo osnove informacijsko-komunikacijske tehnologije tako, da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe in specialno tehnologijo (urejevalnik besedila, programi za vodenje strank, oblikovanje pričesk, analizo las, kože, nohtov),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala, časa in spoznajo osnove podjetništva,
- pridobijo znanja o barvnih odnosih ter se usposobijo za storitve barvnih sprememb,
- urijo se v izvajanju različnih tehnik in vrst nege, ličenja in poslikave kože, nege, striženja, oblikovanja, preoblikovanja, spreminjanja barv las in nohtov,
- spoznajo tehniko britja in oblikovanja brkov, brade, zalizcev ter britja lasišča,
- se naučijo osnove izdelovanja, preoblikovanja in nege lasničarskih izdelkov,
- razvijajo občutek in kriterije za estetsko in izvirno,
- se naučijo prepoznavati umetnostni razvoj s področja frizerstva in ključna umetniška dela,
- se naučijo povezati tehnične, tehnološke in oblikovne zakonitosti v izrazno podobo končne oblike,
- razumejo izraznost kot rezultat okolja in tradicije.
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje:
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku,
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Frizerstvo |
|
|
x |
|
M2 |
Manikira |
|
|
x |
|
M3 |
Ličenje |
|
|
x |
|
M4 |
Lasničarstvo |
|
|
x |
|
M5 |
Lasni ortopedski izdelki |
|
|
x |
|
M6 |
Izzivi v frizerstvu |
|
|
x |
|
M7 |
Multimedije |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- enega izmed izbirnih strokovnih modulov,
- odprti del kurikuluma.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-