A. SPLOŠNI DEL
1. IME IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA- EKONOMSKA GIMNAZIJ (SI)
EKONOMSKA GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM JEZIKOM NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU V SLOVENSKI ISTRI
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu gimnazijah.
Strokovna gimnazija (v nadaljnjem besedilu: gimnazija) ima nalogo, da:
- na mednarodno primerljivi ravni posreduje znanje, potrebno za nadaljevanje izobraževanja v visokem šolstvu,
- razvija samostojno kritično presojanje in odgovorno ravnanje,
- posreduje znanje o slovenskem jeziku in književnosti, na območjih, ki so opredeljena kot narodnostno mešana, pa tudi o italijanskem oziroma madžarskem jeziku in književnosti, ter razvija sposobnost za razumevanje in sporočanje v knjižnem jeziku,
- vzpodbuja zavest o integriteti posameznika,
- razvija zavest o državni pripadnosti in narodni identiteti in vedenja o zgodovini Slovenije in njeni kulturi,
- vzgaja za odgovorno varovanje svobode, za strpno, miroljubno sožitje in spoštovanje soljudi,
- razvija in ohranja lastno kulturno tradicijo in seznanja z drugimi kulturami in civilizacijami,
- vzgaja za obče kulturne in civilizacijske vrednote, ki izvirajo iz evropske tradicije,
- razvija pripravljenost za vzpostavljanje svobodne, demokratične in socialno pravične države,
- vzbuja zavest odgovornosti za naravno okolje in lastno zdravje,
- razvija zavest o pravicah in odgovornostih človeka in državljana,
- razvija nadarjenosti in usposablja za doživljanje umetniških del in za umetniško izražanje,
- omogoča izbiro poklica,
- izobražuje za trajnostni razvoj in razvija ustvarjalnost, inovativnost in sprejemanje tveganj ter sposobnost načrtovanja in vodenja projektov za doseganje ciljev,
- spodbuja vseživljenjsko učenje, načrtovanje in vodenje kariere.
Ob teh so cilji strokovne gimnazije s slovenskim učnim jezikom na narodnostno mešanem območju v slovenski Istri tudi, da:
- razvija sporazumevalno zmožnost v italijanskem jeziku kot drugem jeziku (jeziku okolja),
- razvija védenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- razvija zavest o državni pripadnosti,
- vzgaja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti,
- seznanja s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnost.
Poleg splošnih ciljev so posebni cilji ekonomske gimnazije:
- je namenjena dijakom, ki želijo pridobiti splošna znanja, temeljna ekonomsko-poslovna znanja, razvijati analitično mišljenje, organizacijsko-vodstvene sposobnosti, sposobnosti timskega povezovanja,
- posredovati mednarodno primerljiva znanja, pomembna za vzročno-posledično presojanje ekonomskih zakonitosti, spoznavanje zgodovinskih soodvisnosti ekonomskega razvoja, soodvisnosti ekonomije in ekologije, razumevanje razvoja sodobnega tržnega gospodarstva in vrednotenje pomena in posledic tržne ekonomije pri uravnavanju dolgoročnega razvoja sodobne družbe,
- razvijati samostojno kritično presojanje, sposobnosti odločanja in odgovornega ravnanja in vodenja,
- razvijati ustvarjalno mišljenje, podjetnost in menedžerske lastnosti in spretnosti posameznika, sposobnosti dela v skupini, spodbuja timsko sodelovanje, razvija sposobnosti komuniciranja in javnega nastopanja.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževalni program gimnazije traja štiri leta.
4. VPISNI POGOJI
V gimnazijo se lahko vpiše, kdor je zaključil osnovnošolsko izobraževanje.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
V tabeli so označeni (X) ali zapisani obvezni načini ocenjevanja znanja za posamezne predmete in druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela. V primeru, da učni načrt ne določa obveznega načina ocenjevanja znanja, je vrstica tabele prazna.
Predmet |
pisno |
ustno |
drugo |
Slovenščina |
X |
X |
govorni nastop/igra vlog/dramatizacija |
Matematika |
|
|
|
Prvi tuji jezik |
|
|
|
- Angleščina |
X |
X |
ekstenzivno branje/pisanje besedil/projektno delo |
- Nemščina |
|
|
|
Italijanščina |
X |
X |
|
Ekonomija |
|
|
|
Zgodovina |
|
|
|
Športna vzgoja |
|
|
gibalno znanje |
Glasba |
|
|
|
Likovna umetnost |
|
|
izdelki (sklop likovno snovanje) |
Geografija |
|
|
|
Biologija |
|
|
|
Kemija |
|
|
|
Fizika |
|
|
|
Psihologija |
|
|
|
Sociologija |
|
|
|
Filozofija |
|
|
|
Informatika |
X |
X |
izdelek |
Podjetništvo |
|
|
|
Poslovanje |
|
|
|
Ekonomska zgodovina |
|
|
|
Ekonomska geografija |
|
|
|
Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela |
pisno |
ustno |
drugo |
Aktivno državljanstvo |
|
|
aktivnosti in
avtentične naloge |
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
Dijak napreduje v naslednji letnik, če je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh predmetov in je opravil vse obveznosti, ki jih določa izobraževalni program.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja mora dijak uspešno opraviti:
- obvezne predmete,
- izbirne predmete,
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela in
- splošno maturo.