A. SPLOŠNI DEL
1. IME IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA: GIMNAZIJA (SI)
GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM JEZIKOM NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU V SLOVENSKI ISTRI
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu gimnazijah.
Splošna gimnazija (v nadaljnjem besedilu: gimnazija) ima nalogo, da:
- na mednarodno primerljivi ravni posreduje znanje, potrebno za nadaljevanje izobraževanja v visokem šolstvu,
- razvija samostojno kritično presojanje in odgovorno ravnanje,
- posreduje znanje o slovenskem jeziku in književnosti, na območjih, ki so opredeljena kot narodnostno mešana, pa tudi o italijanskem oziroma madžarskem jeziku in književnosti, ter razvija sposobnost za razumevanje in sporočanje v knjižnem jeziku,
- vzpodbuja zavest o integriteti posameznika,
- razvija zavest o državni pripadnosti in narodni identiteti in vedenja o zgodovini Slovenije in njeni kulturi,
- vzgaja za odgovorno varovanje svobode, za strpno, miroljubno sožitje in spoštovanje soljudi,
- razvija in ohranja lastno kulturno tradicijo in seznanja z drugimi kulturami in civilizacijami,
- vzgaja za obče kulturne in civilizacijske vrednote, ki izvirajo iz evropske tradicije,
- razvija pripravljenost za vzpostavljanje svobodne, demokratične in socialno pravične države,
- vzbuja zavest odgovornosti za naravno okolje in lastno zdravje,
- razvija zavest o pravicah in odgovornostih človeka in državljana,
- razvija nadarjenosti in usposablja za doživljanje umetniških del in za umetniško izražanje,
- omogoča izbiro poklica,
- izobražuje za trajnostni razvoj in razvija ustvarjalnost, inovativnost in sprejemanje tveganj ter sposobnost načrtovanja in vodenja projektov za doseganje ciljev,
- spodbuja vseživljenjsko učenje, načrtovanje in vodenje kariere.
Poleg navedenih so cilji gimnazije s slovenskim učnim jezikom na narodnostno mešanem območju v slovenski Istri tudi, da:
- razvija sporazumevalno zmožnost v italijanskem jeziku kot drugem jeziku (jeziku okolja),
- razvija védenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- razvija zavest o državni pripadnosti,
- vzgaja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti,
- seznanja s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavlja vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnost.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževalni program gimnazije traja štiri leta.
4. VPISNI POGOJI
V gimnazijo se lahko vpiše, kdor je zaključil osnovnošolsko izobraževanje.
Posebni pogoji za vpis v program Gimnazija s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri – športni oddelek
Kandidati, ki kandidirajo za vpis v prvi letnik v program Gimnazija s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri – športni oddelek, morajo biti registrirani športniki/športnice (v nadaljevanju: športniki), kar je razvidno iz uradne Evidence registriranih in kategoriziranih športnikov, ter predložiti naslednja dokazila:
- zdravniško potrdilo osebnega zdravnika ali zdravnika specialista medicine dela in športa ali potrdilo o rednem preventivnem pregledu kandidata v zadnjem letu, iz katerega je razvidno splošno zdravstveno stanje kandidata;
- potrdilo nacionalne panožne športne zveze za vpis v športni oddelek, ki vsebuje:
- izjavo trenerja o sodelovanju s športnim koordinatorjem in
- podatke o doseženih športnih rezultatih kandidata v zadnjih dveh letih.
Na podlagi uradne Evidence registriranih in kategoriziranih športnikov, dokazil in opravljenega pogovora z učenci in dijaki šola, ki izvaja izobraževalni program Gimnazija s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri – športni oddelek, izda potrdilo o izpolnjevanju posebnih pogojev za vpis v športni oddelek.
V primeru omejitve vpisa v program Gimnazija s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri – športni oddelek se upoštevajo še športni dosežki, na podlagi katerih se kandidate razvrsti v statuse A, B in C:
Status A
- vsi kategorizirani športniki v skladu z zakonom, ki ureja področje športa oz. tisti, ki v času do izvedbe prvega kroga izbirnega postopka dosežejo rezultat, ki je pogoj za pridobitev naziva kategoriziranega športnika;
- individualne športne panoge: športniki, ki v olimpijskih športih panogah na uradnih državnih prvenstvih dosegajo uvrstitve od 1. do 5. mesta v svoji disciplini in svoji starostni kategoriji, ali rekorderji ali športniki, ki dosegajo uvrstitve od 1. do 5. mesta na razvrstitveni lestvici nacionalne panožne športne zveze;
- kolektivne športne panoge: športniki, ki
- so člani državnih reprezentanc v olimpijskih športnih panogah;
- so člani uradnih državnih reprezentanc in jih nacionalna panožna športna zveza določi za zelo perspektivne (pri tem upošteva številčne kvote za športnike posamezne kolektivne športne panoge, ki so navedene v »Pogojih, pravilih in kriterijih za registriranje in kategoriziranje športnikov v Republiki Sloveniji«);
Status B
- individualne športne panoge:
- športniki, ki v neolimpijskih športnih panogah na uradnih državnih prvenstvih dosegajo uvrstitve od 1. do 3. mesta v svoji disciplini in svoji starostni kategoriji, ali rekorderji ali športniki, ki dosegajo uvrstitve od 1. do 3. mesta na razvrstitveni lestvici nacionalne panožne športne zveze;
- športniki, ki v olimpijskih športnih panogah na uradnih državnih prvenstvih dosegajo uvrstitve od 6. do 10. mesta v svoji disciplini in svoji starostni kategoriji ali športniki, ki dosegajo uvrstitve od 6. do 10. mesta na razvrstitveni lestvici nacionalne panožne športne zveze;
- kolektivne športne panoge:
- športniki, člani ekipe, ki je v olimpijskih športih panogah na uradnih državnih prvenstvih dosegla 1. do 5. mesto;
- športniki, ki so člani državnih reprezentanc v neolimpijskih športnih panogah oziroma je član ekipe, ki je na uradnem državnem prvenstvu osvojila 1. do 5. mesto;
Status C
Vsi športniki, ki ne izpolnjujejo meril za status A ali B pri čemer imajo prednost športniki v športnih panogah, ki so uvrščene v prve štiri razrede razvrstitve športnih panog v razrede, ministrstva pristojnega za šport.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
V tabeli so označeni (X) ali zapisani obvezni načini ocenjevanja znanja za posamezne predmete in druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela. V primeru, da učni načrt ne določa obveznega načina ocenjevanja znanja, je vrstica tabele prazna.
Predmet |
pisno |
ustno |
drugo |
Slovenščina |
X |
X |
govorni nastop/igra vlog/dramatizacija |
Italijanščina |
X |
X |
|
Matematika |
|
|
|
Tuji jezik |
|
|
|
|
X |
X |
ekstenzivno branje/pisanje besedil/projektno delo |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zgodovina |
|
|
|
Športna vzgoja |
|
|
gibalno znanje |
Glasba |
|
|
|
Likovna umetnost |
|
|
izdelki (sklop likovno snovanje) |
Geografija |
|
|
|
Biologija |
|
|
|
Kemija |
|
|
|
Fizika |
|
|
|
Psihologija |
|
|
|
Sociologija |
|
|
|
Filozofija |
|
|
|
Informatika |
X |
X |
izdelek |
Astronomija |
X |
X |
|
Ekonomija |
|
|
|
Evropske študije |
|
|
|
Film |
|
|
|
Fiziologija živčevja |
|
|
|
Izbrana poglavja iz biotehnologije |
|
|
|
Kitajščina |
X |
X |
|
Kreativno podjetništvo |
|
|
raziskovalne naloge/drugi izdelki |
Latinščina |
X |
X |
|
Projektno delo z osnovami raziskovalnega dela |
|
|
izdelek/storitev/zagovor |
Raziskovanje vodnih in kopenskih ekosistemov |
|
|
|
Slovenska književnost in prevodi |
X |
|
seminarska naloga/govorni nastop |
Študij okolja |
|
|
|
Tuji jeziki: kultura in civilizacija |
|
|
|
Umetnostna zgodovina |
|
|
|
Umetnostna zgodovina (Umetnost na Slovenskem) |
|
|
|
Vzgoja za solidarnost |
|
|
|
Zgodovina športa |
|
|
|
Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela |
pisno |
ustno |
drugo |
Aktivno državljanstvo |
|
|
aktivnosti in avtentične naloge |
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
Dijak napreduje v naslednji letnik, če je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh predmetov in je opravil vse obveznosti, ki jih določa izobraževalni program.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja mora dijak uspešno opraviti:
- obvezne predmete,
- izbirne predmete,
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela in
- splošno maturo.