Oznaka |
Programske enote |
Obvezno / izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P6 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1533 |
54 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
Obvezno |
202 |
6 |
M2 |
Upravljanje z uporabniško programsko opremo |
Obvezno |
168 |
5 |
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
Obvezno |
308 |
10 |
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
Obvezno |
202 |
6 |
M5 |
Programiranje naprav |
Obvezno |
219 |
8 |
M6 |
Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz |
Obvezno |
219 |
8 |
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
Izbirno |
236 |
9 |
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
Izbirno |
236 |
9 |
Skupaj B |
|
1554 |
52 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
|
Praktični pouk |
|
928 |
30 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom |
|
912 |
36 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Aktivno državljanstvo |
|
42 |
2 |
Interesne dejavnosti |
|
182 |
8 |
|
Skupaj D |
|
224 |
8 |
|
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
657 |
24 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
130 |
|
Skupaj praktično izobraževanje (C+Č) |
|
1840 |
70 |
|
Skupaj izobraževanje v šoli (A+B+D+E) |
|
3968 |
138 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4880 |
178 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
|
2 |
|
Skupaj kreditnih točk |
|
|
180 |
|
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
24 |
|
|
Število tednov drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela |
|
7 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
148 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
Izbirni strokovni moduli: šola ali dijak izbere en strokovni modul: M7 ali M8.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje izvajalcev s področja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije ali sociologije |
P6 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja biologije, kemije ali fizike |
|
laborant |
srednješolskega izobraževanja s 315 urami biologije, kemije, fizike ali drugih predmetov s kemijskega ali biološkega ali fizikalnega področja |
|
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike |
||
M2 |
Upravljanje z uporabniško programsko opremo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva, informatike, elektrotehnike ali mehatronike |
||
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva ali elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva, informatike, elektrotehnike ali mehatronike |
||
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike (vsebinski sklop Električne inštalacije) |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike (vsebinski sklop Električne inštalacije) |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike ali računalništva |
||
M5 |
Programiranje naprav |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva ali informatike |
||
M6 |
Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva ali informatike |
||
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva ali informatike |
||
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja računalništva |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja računalništva ali informatike |
Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi specialnopedagoška znanja in znanje slovenskega znakovnega jezika.