1.1 Ime izobraževalnega programa: RAČUNALNIKAR - GLU- 2020
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: računalnikar/računalnikarica
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakinjam in dijakom (v nadaljevanju: dijakom), da:
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja:
Gluhi in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja znanja.
Ker gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh, zlasti vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja, veliko nazornega materiala.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
Oznaka predmeta/ |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
x |
|
|
|
P5 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Prilagojeno ocenjevanje |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
x |
|
|
|
M2 |
Upravljanje z uporabniško programsko opremo |
|
|
x |
|
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
|
|
x |
|
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
|
|
x |
|
M5 |
Programiranje naprav |
|
|
x |
|
M6 |
Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz |
|
|
x |
|
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
|
|
x |
|
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno posameznemu dijaku (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualno učno pogodbo je pogoj za napredovanje iz drugega v tretji letnik opravljanje vmesnega preizkusa.
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti:
Zaključni izpit obsega:
-