A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: AVTOSERVISER (DV) - 2020
Izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: avtoserviser/ avtoserviserka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ),
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- razumejo ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje,
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.),
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- spoznajo lastnosti, zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, si pridobijo znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v delavnici,
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in diagrame,
- znajo brati delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov,
- se usposobijo za presojo o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, pri tem pa upoštevajo optimalno delovanje in obremenjenost in znajo svetovati, ali je priporočljivo preventivno popravilo,
- pridobijo poklicno znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi računalniško vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev,
- obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in nekovin,
- spoznajo sestavne dele, sklope, naprave in sisteme motornih vozil in voznih sredstev ter motorja z notranjim izgorevanjem, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja,
- spoznajo mehaniko in tehniko motornih vozil in voznih sredstev, predvsem razdelitev, zgradbo, funkcijo in medsebojno delovanje delov, sklopov in pomožnih naprav, si pridobijo temeljno znanje o pnevmatiki in hidravliki ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in priključitev hidravličnih in pnevmatičnih sklopov in naprav,
- pridobijo temeljno znanje iz elektrotehnike in elektronike ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in priključitev električnih in elektronskih sklopov in naprav,
- poznajo postopke za diagnosticiranje stanja ličenih površin, priprave premazov ter ustreznega vzdrževanja, popravila in izdelave oziroma obdelave pri pripravi podlog ter zunanjih in notranjih površin z barvanjem – ličenjem,
- obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje in popravljanje sestavnih delov, sklopov, naprav in sistemov v motornih vozilih in voznih sredstvih ter motorjih z notranjim izgorevanjem.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- sposoben pripraviti in izvesti racionalen poseg na vozilu z uporabo metod za preizkušanje in lokaliziranje napak na vozilih z bencinskim ali dizelskim motorjem, vključno s popravilom ali zamenjavo uničenih ali obrabljenih delov na vozilu,
- sposoben oceniti in izbrati najbolj ekonomično pot za odpravo napake na vozilu, pri čemer bo upošteval želje in pričakovanja stranke, varnostne predpise, priporočila in navodila proizvajalca vozila ter okolje varstvene predpise,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Madžarščina I , Madžarščina II |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Tehniško komuniciranje v poklicu |
|
|
x |
|
M2 |
Materiali in obdelave v poklicu |
|
|
x |
|
M3 |
Elementi konstrukcij |
|
|
x |
|
M4 |
Organizacija in poslovanje |
|
|
x |
|
M5 |
Osnove motornih vozil |
|
|
x |
|
M6 |
Električni sistemi na vozilu |
|
|
x |
|
M7 |
Podvozja in prenosne naprave |
|
|
x |
|
M8 |
Pogonski motorji |
|
|
x |
|
M9 |
Diagnostika |
|
|
x |
|
M10 |
Karoserijska oprema z diagnostiko |
|
|
x |
|
M11 |
Gospodarska vozila |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualno učno pogodbo je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-