A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: ELEKTRIKAR (SI) - SPI - 2020
Izobraževalni program s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri
1.2.Naziv poklicne izobrazbe: elektrikar/električarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
- razvijajo sposobnosti za samostojno in odgovorno ravnanje, načrtovanje, kritično presojo in analiziranje konkretnih strokovnih problemov ter za njihovo reševanje,
- razvijejo humanost, tolerantnost, poštenost in druge moralne vrednote,
- razvijajo ustvarjalnost, inovativnost, zmožnost timskega dela in pripravljenost za vseživljenjsko učenje,
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo matematično reševanje tehničnih problemov s področja elektrotehnike,
- obvladajo strokovno terminologijo,
- razumejo pojave in temeljne zakone v elektrotehniki,
- spoznajo materiale in elemente s področja elektrotehnike ter njihove karakteristike, pomembne za uporabo,
- spoznajo in razumejo delovanje osnovnih sistemov in naprav v elektrotehniki,
- spoznajo alternativne vire energije in njihovo inštaliranje v sistem,
- se usposobijo za izdelavo električnih, komunikacijskih in za montažo inteligentnih inštalacij,
- si pridobijo potrebno znanje za učinkovito uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij na strokovnem področju,
- se usposobijo za iskanje in razumevanje podatkov v katalogih, priročnikih in tehničnih navodilih naprav,
- se usposobijo za varno ugotavljanje napak na električnih napravah s pravilno uporabo ustreznih instrumentov in naprav,
- znajo brati sheme in poiskati potrebne podatke v katalogih, priročnikih ter tehničnih navodilih,
- spremljajo novosti in trende na področju elektrotehnike, posebej na področju uvajanja ukrepov za učinkovito rabo energije,
- si razvijejo ročne spretnosti, potrebne za izdelavo, popravilo in servisiranje električnih sistemov,
- povezujejo znanja iz elektrotehnike s širšimi znanji iz področja politehnike,
- spoznajo nevarnosti pri delu ter osnovna pravila in ukrepe za varno delo ter
- si razvijajo ekološko zavest za varstvo okolja, varčnost in osebno odgovornost za zmanjševanje onesnaževanja okolja.
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje:
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku,
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
x |
|
|
|
M2 |
Enosmerna električna vezja |
|
|
x |
|
M3 |
Izmenična električna vezja |
|
|
x |
|
M4 |
Krmilne naprave |
|
|
x |
|
M5 |
Električne in komunikacijske inštalacije |
|
|
x |
|
M6 |
Elektroenergetski sistemi |
|
|
x |
|
M7 |
Električni stroji in naprave |
|
|
x |
|
M8 |
Elektronski sklopi |
|
|
x |
|
M9 |
Avtomatika |
|
|
x |
|
M10 |
Pametne inštalacije |
|
|
x |
|
M11 |
Obnovljivi viri energije |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- enega izmed izbirnih strokovnih modulov,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-