Oznaka |
Programske enote |
Obvezno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
213 |
12 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
213 |
12 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
164 |
9 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Družboslovje |
obvezno |
132 |
6 |
P6 |
Naravoslovje |
obvezno |
132 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
164 |
7 |
Skupaj A |
1051 |
54 |
||
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
obvezno |
140 |
7 |
M2 |
Enosmerna električna vezja |
obvezno |
170 |
10 |
M3 |
Izmenična električna vezja |
obvezno |
170 |
10 |
M4 |
Krmilne naprave |
obvezno |
170 |
9 |
M5 |
Električne in komunikacijske inštalacije |
obvezno |
170 |
9 |
M6 |
Elektroenergetski sistemi |
izbirno |
146 |
7 |
M7 |
Električni stroji in naprave |
izbirno |
146 |
7 |
M8 |
Elektronski sklopi |
izbirno |
146 |
7 |
M9 |
Avtomatika |
izbirno |
146 |
7 |
M10 |
Pametne inštalacije |
izbirno |
146 |
7 |
M11 |
Obnovljivi viri energije |
izbirno |
146 |
7 |
Skupaj B |
1258 |
66 |
||
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
Praktični pouk |
600 |
24 |
||
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
Praktično usposabljanje z delom |
912 |
36 |
||
D – Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela |
||||
Aktivno državljanstvo |
30 |
2 | ||
130 |
6 | |||
Skupaj D |
160 |
8 | ||
E – Odprti del kurikuluma |
||||
Odprti kurikulum |
320 |
14 |
||
Skupaj pouka (A+B+E) |
2629 |
136 |
||
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
1512 |
60 |
||
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
2789 |
142 |
||
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
3701 |
178 |
||
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
2 |
|||
Skupaj kreditnih točk |
180 |
|||
Število tednov izobraževanja v šoli |
117 |
|||
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
24 |
|||
Število tednov drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela |
7 |
|||
Skupno število tednov izobraževanja |
148 |
Pojasnila k predmetniku:
Izbirni strokovni moduli:
Šola ali dijak lahko izbere tri module:
Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
V šolski obliki izobraževanja se z individualno učno pogodbo obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.
V vajeniški obliki izobraževanja se v šoli izvedejo vsi splošnoizobraževalni predmeti, del strokovnih modulov in 3 tedni (96 ur) drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela, obvezno Aktivno državljanstvo. Odprti kurikul se praviloma v celoti nameni praktičnemu usposabljanju z delom. Praktičnega usposabljanja z delom je med 50 % in 60 % obsega izobraževalnega programa.
Dejavnosti
Gibalna oviranost kot posledica nepravilnega delovanja živčno mišičnega sistema ovira dijaka v procesu učenja. Gibalno ovirani dijaki zato potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti psihofizičnega funkcioniranja, gibanja ter komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z ovirami pri gibanju imajo pogosto še druge motnje, kot na primer motnje vida, sluha, govora. Zaradi ovir in težav v gibanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da se upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Program omogoča šolsko in vajeniško obliko izobraževanja.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja na učnih mestih za praktično usposabljanje z delom ali na vajeniških učnih mestih v vajeniški obliki izobraževanja, del pa lahko tudi v medpodjetniških izobraževalnih centrih.
Podlaga za načrtovanje in izvedbo praktičnega usposabljanja je katalog praktičnega usposabljanja.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje izvajalcev s področja |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije ali sociologije |
P6 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja fizike, biologije ali kemije |
laborant |
srednješolskega izobraževanja s 315 urami fizike, biologije ali kemije |
||
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja strojništva, elektrotehnike, mehatronike, računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja strojništva, elektrotehnike, mehatronike, računalništva ali informatike |
||
M2 |
Enosmerna električna vezja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M3 |
Izmenična električna vezja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M4 |
Krmilne naprave |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike ali mehatronike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike ali mehatronike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike ali mehatronike |
||
M5 |
Električne in komunikacijske inštalacije |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike, telekomunikacij ali elektronskih komunikacij |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike, telekomunikacij ali elektronskih komunikacij |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike, telekomunikacij ali elektronskih komunikacij |
||
M6 |
Elektroenergetski sistemi |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M7 |
Električni stroji in naprave |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M8 |
Elektronski sklopi |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M9 |
Avtomatika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M10 |
Pametne inštalacije |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
||
M11 |
Obnovljivi viri energije |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolskega izobraževanja elektrotehnike |
Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi ustrezna specialno pedagoška znanja.