1.1. Ime izobraževalnega programa: Gastronomske in hotelske storitve (GLU, GJM) - 2020
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne dijake ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: gastronom hotelir/gastronomka hotelirka
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
3.1. Trajanje izobraževanja v letih: 4 leta
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja:
Gluhi in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja znanja.
Ker gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh, zlasti vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja, veliko nazornega materiala.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
Oznaka predmeta/ |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M1 |
Osnove v gostinstvu |
|
|
x |
|
M2 |
Komuniciranje in poslovanje |
|
|
x |
|
M3 |
Priprava posameznih skupin jedi |
|
|
x |
|
M4 |
Priprava rednih obrokov |
|
|
x |
|
M5 |
Priprava izrednih obrokov |
|
|
x |
|
M6 |
Postrežba pijač |
|
|
x |
|
M7 |
Postrežba rednih obrokov |
|
|
x |
|
M8 |
Postrežba izrednih obrokov |
|
|
x |
|
M9 |
Eko turizem |
|
|
x |
|
M10 |
Kultura bivanja |
|
|
x |
|
M11 |
Tekstilije |
|
|
x |
|
M12 |
Slovenske narodne jedi |
|
|
x |
|
M13 |
Delikatesna kuhinja |
|
|
x |
|
M14 |
Peka pic |
|
|
x |
|
M15 |
Peka peciva |
|
|
x |
|
M16 |
Priprava jedi pred gostom |
|
|
x |
|
M17 |
Mešane pijače |
|
|
x |
|
M18 |
Slovenska vina |
|
|
x |
|
M19 |
Dekoracije |
|
|
x |
|
M20 |
Kreativnost |
|
|
x |
|
M21 |
Oskrba na domu |
|
|
x |
|
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikuluma šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti:
Zaključni izpit obsega:
-