A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: GEOSTROJNIK RUDAR - 2020
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: geostrojnik rudar/ geostrojnica rudarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju : dijaki), da:
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo strokovno terminologijo,
- se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo znanja tehničnega dokumentiranja,
- poznajo lastnosti in značilnosti hribin, mineralov in kamnin pri rudarjenju,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike,
- pridobijo temeljna znanja o zgradbi hribine, v kateri izvajajo rudarska dela,
- spoznajo stroje in naprave, ki se uporabljajo pri rudarskih delih,
- znajo pripraviti delovišča za načine pridobivanja in predelave mineralne surovine,
- osvojijo strokovno teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
- obvladajo poklicno specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- razvijajo osebno organizacijsko kulturo na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- znajo uspešno organizirati delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
- seznanijo se z uporabo sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- znajo uporabljati strokovno in poslovno slovenščino in osnove enega tujega jezika (nemščina, angleščina ipd.),
- obvladajo osnovne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
- razvijajo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- razumejo okoljske probleme in razvijajo odgovoren odnos do okolja in narave ter ohranjajo življenjske pestrosti,
- razvijajo znanje o rabi obnovljivih naravnih virov,
- razvijajo in razširjajo znanje o varnosti in ohranjanju zdravja pri delu v različnih okoljih ter odgovornosti pri delu s snovmi in aparaturami,
- so sposobni sodelovanja v skupini, reševati konflikte ter organizirati in voditi timsko delo.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih
- zdravniško potrdilo, s katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih ovir za izobraževanje po programu (zdrava hrbtenica, dober vid in sluh).
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
|
|
x |
|
M2 |
Izdelava vrtin |
|
|
x |
|
M3 |
Delovanje strojev in naprav v rudarstvu |
|
|
x |
|
M4 |
Pridobivanje mineralnih surovin na površini |
|
|
x |
|
M5 |
Razstreljevanje v rudarstvu |
|
|
x |
|
M6 |
Prepoznavanje kamnin in mineralov |
|
|
x |
|
M7 |
Izdelovanje podzemnih prostorov, predorov in jaškov |
|
|
x |
|
M8 |
Podzemno pridobivanje mineralnih surovin z zračenjem in odvodnjavanjem |
|
|
x |
|
M9 |
Uporaba in upravljanje s stroji in napravami na površinskem kopu |
|
|
x |
|
M10 |
Izvajanje posebnih metod površinskega. odkopavanja |
|
|
x |
|
M11 |
Predelava sekundarnih surovin in gradbenih odpadkov |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirna strokovna modula,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-