A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: INŠTALATER STROJNIH INŠTALACIJ 2022
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: inštalater/inštalaterka strojnih inštalacij
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- si razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ),
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
- obvladajo in razumejo splošne principe in delovanje energetskih naprav in napeljav;
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo,
- poznajo zgradbo, lastnosti in uporabo gradiv,
- obvladajo tehnike in tehnologije, specifične za svoje strokovno področje,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo za uporabo simbolov, tabel in diagramov s svojega poklicnega področja,
- znajo uporabiti tehnične predpise in standarde v zvezi s preizkušanjem in zagonom energetskih naprav in napeljav,
- znajo izdelati popis, enostavno kalkulacijo del in vso spremljajočo dokumentacijo na svojem poklicnem področju,
- znajo brati delavniške, sestavne in shematične risbe,
- poznajo in znajo izbrati, načrtovati, izdelati in kontrolirati strojne dele oziroma elemente, ki se uporabljajo pri gradnji;
- uporabljajo postopke izdelave in montaže elementov in sklopov,
- vzdržujejo opremo in sisteme inštalacij,
- so sposobni samostojnega opravljanja dela, strokovnega odločanja, spremljanja in usvajanja novih znanj na svojem poklicnem področju,
- poznajo sestavne dele in sklope energetskih napeljav, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja,
- poznajo osnove podjetništva, organizacijo obratovalnic, letne izkaze poslovanja,
- poznajo dolžnosti in pravice izvajalca v odnosu do vseh udeležencev na gradbišču,
- obvladajo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij,
- obvladajo znanje o transportu in transportnih sredstvih ter varnem delovanju transportnih naprav v delavnici in na delovišču,
- obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi,
- spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- osvojijo načela varstva pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije,
- poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in poškodb pri delu,
- znajo nuditi laično prvo pomoč ob nezgodi,
- vsebine različnih strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop),
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
- so se sposobni prilagoditi delu v skupini,
- se navajajo na uporabo različne strokovne literature.
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
- strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- sposoben izdelati kovinsko konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
- svoje delo bo sposoben kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za varovanje okolja,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka predmeta/ modula
|
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli
|
Ustni odgovori
|
Pisni izdelki
|
Izdelek oziroma storitev in zagovor
|
Drugo
|
P1
|
Slovenščina
|
x
|
x
|
|
|
P2
|
Tuji jezik
|
x
|
x
|
|
|
P3
|
Matematika
|
x
|
x
|
|
|
P4
|
Umetnost
|
|
|
x
|
|
P5
|
Naravoslovje
|
x
|
|
|
|
P6
|
Družboslovje
|
x
|
|
|
|
P7
|
Športna vzgoja
|
|
|
|
praktične naloge
|
M1
|
Tehniško komuniciranje v poklicu
|
|
|
x
|
|
M2
|
Materiali in obdelave v poklicu
|
|
|
x
|
|
M3
|
Elementi konstrukcij
|
|
|
x
|
|
M4
|
Organizacija in poslovanje
|
|
|
x
|
|
M5
|
Strojne inštalacije
|
|
|
x
|
|
M6
|
Osnove energijskih procesov
|
|
|
x
|
|
M7
|
Plamensko varjenje, lotanje in lepljenje
|
|
|
x
|
|
M8
|
Ogrevalni in hladilni sistemi
|
|
|
x
|
|
M9
|
Klimatski in prezračevalni sistemi
|
|
|
x
|
|
M10
|
Vodovod in kanalizacija
|
|
|
x
|
|
M11
|
Plinske inštalacije
|
|
|
x
|
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirna strokovna modula,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-