Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
351 |
12 |
P2 |
Tuji jezik |
obvezno |
351 |
12 |
P3 |
Matematika |
obvezno |
234 |
9 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
33 |
2 |
P5 |
Naravoslovje |
obvezno |
165 |
3 |
P6 |
Družboslovje |
obvezno |
165 |
6 |
P7 |
Športna vzgoja |
obvezno |
234 |
7 |
Skupaj A |
|
1533 |
51 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Osnove v tekstilstvu |
obvezno |
440 |
18 |
M2 |
Ženska in moška oblačila |
obvezno |
506 |
18 |
M3 |
Otroška oblačila |
izbirno |
253 |
9 |
M4 |
Športna oblačila |
izbirno |
253 |
9 |
M5 |
Krojaštvo – ženska oblačila |
izbirno |
355 |
10 |
M6 |
Krojaštvo – moška oblačila |
izbirno |
355 |
10 |
M7 |
Nega in vzdrževanje |
izbirno |
355 |
10 |
Skupaj B |
|
1554 |
55 |
|
Od tega minimalno za praktično izobraževanje: |
||||
C- Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
1038 |
22 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom |
|
912 |
36 |
D – Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela |
||||
|
Aktivno državljanstvo |
|
42 |
2 |
Interesne dejavnosti |
|
182 |
6 |
|
Skupaj D |
|
224 |
8 |
|
E – Odprti kurikulum |
|
|||
|
Odprti kurikulum |
|
657 |
28 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3744 |
134 |
|
Skupaj praktično izobraževanje (C+Č) |
|
1950 |
58 |
|
Skupaj izobraževanje v šoli (A+B+D+E) |
|
3968 |
142 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4880 |
178 |
|
Zaključni izpit (Izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
2 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
180 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
117 |
|
|
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
24 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
8 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
149 |
|
Pojasnila k predmetniku:
Izbirni strokovni moduli: šola oziroma dijak/vajenec izbere enega izmed M3 do M4 in enega izmed M5 do M7.
V šolski obliki izobraževanja se z individualno učno pogodbo obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.
V vajeniški obliki izobraževanja se v šoli izvedejo vsi splošnoizobraževalni predmeti, del strokovnih modulov in 3 tedni (96 ur) drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela, obvezno Aktivno državljanstvo. Odprti kurikul se praviloma v celoti nameni praktičnemu usposabljanju z delom. Praktičnega usposabljanja z delom je med 50 % in 60 % obsega izobraževalnega programa.
Program omogoča šolsko in vajeniško obliko izobraževanja.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja na učnih mestih za praktično usposabljanje z delom ali na vajeniških učnih mestih v vajeniški obliki izobraževanja, del pa lahko tudi v medpodjetniških izobraževalnih centrih.
Podlaga za načrtovanje in izvedbo praktičnega usposabljanja je katalog praktičnega usposabljanja.
Če v šolski obliki izobraževanja praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Programske enote |
Izvajalec |
Znanje izvajalcev s področja |
Splošnoizobraževalni predmeti |
|||
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja slovenščine |
P2 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika |
P3 |
Matematika |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja matematike |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja fizike, biologije ali kemije |
laborant |
srednješolskega izobraževanja s 315 urami fizike, biologije ali kemije |
||
P6 |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije ali sociologije |
P7 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja športne vzgoje |
Strokovni moduli |
|||
M1 |
Osnove v tekstilstvu |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije |
||
M2 |
Ženska in moška oblačila |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije |
||
M3 |
Otroška oblačila |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije |
||
M4 |
Športna oblačila |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije |
||
M5 |
Krojaštvo – ženska oblačila |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije |
||
M6 |
Krojaštvo – moška oblačila |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije |
||
M7 |
Nega in vzdrževanje |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva |
||
laborant |
srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur |
||
Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela |
|||
|
Aktivno državljanstvo |
učitelj |
visokošolskega izobraževanja sociologije, filozofije, zgodovine, geografije ali politologije |
4.3. Dejavnosti, ki so potrebne za optimalni razvoj mladostnika, in navodila za izvajanje
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka/vajenca v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki/vajenci potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku/vajencu pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki/vajenci z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka/vajenca, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.