A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1 Ime izobraževalnega programa: KLEPAR-KROVEC - 2020
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: klepar-krovec/kleparka-krovka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
- si razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ),
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo,
- obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in nekovin,
- poznajo zgradbo, lastnosti in uporabo gradiv,
- uporablja ročna orodja in stroje za preoblikovanje in spajanje tankih pločevin
- izdela različne izdelke iz pločevine,
- pravilno in varno vgradi elemente in polizdelke,
- uporablja oblike, materiale in elemente strešne konstrukcije,
- uporablja kritine iz naravnih in umetnih materialov,
- obvladajo tehnike in tehnologije montažnih in demontažnih del,
- obvladajo tehnike in tehnologije vzdrževalnih del,
- obvladajo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij,
- obvladajo znanje o transportu in transportnih sredstvih ter varnem delovanju transportnih naprav v delavnici in na delovišču,
- obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi,
- spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- osvojijo načela varstva pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije,
- poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in poškodb pri delu,
- znajo nuditi laično prvo pomoč ob nezgodi,
- vsebine različnih strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop),
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
- so se sposobni prilagoditi delu v skupini,
- se navajajo na uporabo različne strokovne literature.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Tehniško komuniciranje v poklicu |
|
|
x |
|
M2 |
Materiali in obdelave v poklicu |
|
|
x |
|
M3 |
Elementi konstrukcij |
|
|
x |
|
M4 |
Organizacija in poslovanje |
|
|
x |
|
M5 |
Transport, montaža in zaščita delov in konstrukcij |
|
|
x |
|
M6 |
Kleparska dela |
|
|
x |
|
M7 |
Krovska dela |
|
|
x |
|
M8 |
Posebni postopki spajanja |
|
|
x |
|
M9 |
Plamensko varjenje |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- enega izmed izbirnih strokovnih modulov,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-