A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: MEHATRONIK OPERATER DV 2019
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: mehatronik operater/ mehatroničarka operaterka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (programe za tehnično risanje in oblikovanje, urejevalnik teksta in preglednic, programe za krmiljenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ipd.),
- spoznajo obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- upoštevajo pravila in predpise o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja (proizvodnja, uporaba, vzdrževanje ali odstranjevanje strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd.),
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, poznajo skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,
- obvladajo principe racionalne rabe energije, materiala in časa,
- spoznajo lastnosti in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv,
- pridobijo znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih,
- obvladajo in razumejo osnovne zakonitosti v strojništvu in elektrotehniki,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike,
- znajo organizirati lastno delo in izvajati samokontrolo,
- znajo uporabiti osnovna znanja tehniškega dokumentiranja za komuniciranje in pripravo predlogov sprememb oziroma izboljšav,
- sodelujejo pri presoji o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov,
- pridobijo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij in strojev,
- obvladajo različne postopke ročne, toplotne in strojne obdelave kovin in nekovin,
- spoznajo sestavne dele, sklope, naprave in sisteme proizvodnih procesov,
- obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje in osnovno vzdrževanje sestavnih delov, sklopov, naprav in sistemov v proizvodnih procesih,
- spoznavajo pomen in cilje organizacijske kulture,
- razumejo in uporabljajo strokovno terminologijo,
- spoznavajo pomen in cilje celovitega vzdrževanja in sistema kakovosti.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem procesu,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje (VŽU),
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Madžarščina I, II |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M1 |
Tehniško komuniciranje v poklicu |
|
|
x |
|
M2 |
Materiali in obdelave v poklicu |
|
|
x |
|
M3 |
Elementi konstrukcij |
|
|
x |
|
M4 |
Izdelava električnih tokokrogov |
|
|
x |
|
M5 |
Uporaba krmilnih naprav |
|
|
x |
|
M6 |
Priklopi električnih motorjev |
|
|
x |
|
M7 |
Mehatronski sistemi |
|
|
x |
|
M8 |
Proizvodni procesi |
|
|
x |
|
M9 |
Sestavljanje in preizkušanje mehatronskih sistemov |
|
|
x |
|
M10 |
Vzdrževanje in popravila mehatronskih sistemov |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula, ki ga predpiše šola.
Poleg tega mora opraviti:
- vse interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE IN MODULI
-