A. SPLOŠNI DEL

1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM

1.1. Ime izobraževalnega programa: RAČUNALNIKAR (GIB) 2023

1.2. Naziv poklicne izobrazbe: računalnikar/računalnikarica

2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:

3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA

3.1. Trajanje izobraževanja v letih:

Izobraževalni program traja 4 leta.

3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):

Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).

Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja

Trajanje izobraževanja se podaljšuje z običajnih treh let na štiri zato, ker so za gibalno ovirane dijake, ki se vpisujejo v ta program, značilni razvojni zaostanki na številnih področjih, kot so telesno, socialno, čustveno, kognitivno, osebnostno področje. Pri tem moramo upoštevati še naravo številnih psihofizičnih težav, problemov in oviranosti, ki nastajajo zaradi družinskih situacij, v katerih so se znašli, ter širših občestvenih oziroma družbenih pojavov, kot so predsodki, stereotipi in zavračanje.

Zaradi medsebojnih vplivov teh in drugih zelo kompleksnih dejavnikov, ki posredno ali neposredno vplivajo na njihov duševni, duhovni, mentalni in telesni razvoj, ter nemajhnih problemov, povezanih z občasnimi zahtevnimi medicinskimi posegi z dolgotrajno rehabilitacijo, niso v polni meri zmožni redno in učinkovito izpolnjevati obveznosti, ki jih prednje postavlja srednje poklicno izobraževanje. Poleg, rednega kurikuluma se vključujejo v različne terapevtske obravnave ter druge storitve s področja osebne nege, psihologije, psihoterapije, logopedije, socialnega dela, ki posegajo v njihov prosti čas. To pomeni, da poleg vseh pozitivnih učinkov, ki jih sprožajo, vendarle dodatno prispevajo k utrujenosti in včasih celo zasičenosti, zato jih skušamo s podaljšanjem trajanja izobraževanja razbremeniti.

4. VPISNI POGOJI

V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:

5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA

Oznaka predmeta/modula

Splošnoizobraževalni predmeti, strokovni moduli in druge oblike VID

Ustni odgovori

Pisni izdelki

Izdelek oziroma storitev in zagovor

Drugo

P1

Slovenščina

x

x

 

 

P2

Matematika

x

x

 

 

P3

Tuji jezik

x

x

 

 

P4

Umetnost

 

 

x

 

P5

Družboslovje

x

 

 

 

P6

Naravoslovje

x

 

 

 

P7

Športna vzgoja

 

 

 

Prilagojeno ocenjevanje

M1

Programska oprema in storitve 1

 

 

 

M2

Programska oprema in storitve 2

 

 

x

 

M3

Strojna in sistemska oprema

 

 

x

 

M4

Računalniška omrežja in komunikacije

 

 

x

 

M5

Programiranje

 

 

x

 

M6

Podatkovne baze

 

 

x

 

M7

Upravljanje strojne opreme

 

 

x

 

M8

Upravljanje sistemske opreme

 

 

x

 

Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka (bodisi pisno bodisi ustno oziroma drugo), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.

6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA

6.1 Pogoji za napredovanje

V višji letnik lahko napreduje dijak, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.

6.2 Pogoji za dokončanje

Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:

Poleg tega mora opraviti:

Zaključni izpit obsega:

7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE

-