A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: ZIDAR
Naziv poklicne izobrazbe: zidar/zidarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem, da:
- poznajo gradbeništvo kot gospodarsko panogo ter gradbene elemente in sisteme zgradb,
- znajo uporabljati tehnično in tehnološko dokumentacijo ter prenašati mere iz načrtov na mesto gradnje,
- poznajo uporabo gradbenih materialov in delovnih sredstev,
- obvladajo zidanje z vsemi vrstami zidakov in blokov,
- znajo izdelovati betonske in armiranobetonske konstrukcije, kanalizacijske objekte, notranje in zunanje omete,
- znajo vgrajevati fasadne elemente, izolacije, stavbno pohištvo in ključavničarske izdelke, zunanje tlake ter robnike,
- poznajo organizacijo gradbišča in notranji transport,
- so sposobni za pisno in ustno sporazumevanje, poznajo strokovno terminologijo in pravila poslovnega komuniciranja,
- spoznajo pomen varovanja kulturne dediščine,
- upoštevajo postopke za racionalno rabo energije, materiala in časa ter si razvijajo ekološko zavest,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- znajo izdelati kalkulacijo za enostavna dela,
- poznajo osnove za zagotavljanje kakovosti,
- povezujejo vsebine različnih strokovnih področij (interdisciplinarni pristop),
- spoznajo osnove komercialnih in administrativnih del,
- znajo delati v skupini in organizirati lastno delo ter skrbeti za urejeno delovno okolje,
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- so naravnani v vse življensko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljensko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnosni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
- Izobraževanje traja tri leta.
- Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Gradbeništvo |
|
|
x |
|
M2 |
Osnovna gradbena tehnologija |
|
|
x |
|
M3 |
Strokovno risanje |
|
|
x |
|
M4 |
Zidarska dela |
|
|
x |
|
M5 |
Zemeljska dela |
|
|
x |
|
M6 |
Izolacije |
|
|
x |
|
M7 |
Ročna obdelava kamna |
|
|
x |
|
M8 |
Upravljanje lahke gradbene mehanizacije |
|
|
x |
|
M9 |
Lesene konstrukcije |
|
|
x |
|
M10 |
Keramične obloge |
|
|
x |
|
M11 |
Upravljanje viličarja |
|
|
x |
|
M12 |
Kritine |
|
|
x |
|
M13 |
Montažni odri |
|
|
|
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti interesnih dejavnosti in praktičnega usposabljanja z delom.
Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec pridobiti pozitivno oceno pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-