A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: ZLATAR 2020
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: zlatar/zlatarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju,
- humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela),
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- razumejo ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje,
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,
- spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- spoznajo lastnosti, zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv v zlatarstvu,
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in diagrame,
- znajo brati delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov,
- obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezavanja, preoblikovanja in spajanja kovin in nekovin,
- spoznajo fizikalne in kemične lastnosti materialov, ki se uporabljajo v zlatarstvu,
- se naučijo oblikovati vse vrste nakita in ga izdelati z vsemi funkcijskimi deli,
- spoznajo postopke plastičnega preoblikovanja plemenitih kovin in njihovih zlitin in oblikovanja plemenitih kovin z odvzemanjem materiala,
- se usposobijo za legiranje, taljenje, žarenje in tempranje plemenitih kovin in njihovih zlitin,
- znajo izdelati okove in vgraditi okrasne kamne,
- se naučijo pripraviti in izdelovati litine za nakit ter izdelati mala orodja,
- prepoznajo in znajo preizkušati plemenite in okrasne kamne, jih razvrstiti in ravnati z njimi,
- obvladajo osnovni gemološki pregled in prepoznavanje najpogosteje uporabljenih kamnov,
- se naučijo oblikovanja nakita z dragulji in se seznanijo z obdelovalnimi tehnikami draguljev,
- znajo izdelati različna zapirala in druge sestavne dele nakita ter jih povezati v celoto,
- se naučijo načrtovati in izdelati kose nakita v celoti, ga obdelati, predelati ali popraviti,
- se usposobijo za merjenje, označevanje in preizkušanje in kontrolo zlatarskih izdelkov,
- se naučijo vzdrževati stroje in naprave ter druga delovna sredstva.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- sposoben samostojno oblikovati in izdelati enostavne unikatne izdelke (nakit) iz plemenitih kovin,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- sposoben oceniti in izbrati najbolj ekonomično pot za izdelavo ali popravilo nakita, pri čemer bo upošteval želje in pričakovanja stranke,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta / modula
|
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli
|
Ustni odgovori
|
Pisni izdelki
|
Izdelek oziroma storitev in zagovor
|
Drugo
|
P1
|
Slovenščina
|
x
|
x
|
|
|
P2
|
Tuji jezik
|
x
|
x
|
|
|
P3
|
Matematika
|
x
|
x
|
|
|
P4
|
Umetnost
|
|
|
x
|
|
P5
|
Naravoslovje
|
x
|
|
|
|
P6
|
Družboslovje
|
x
|
|
|
|
P7
|
Športna vzgoja
|
|
|
|
praktične naloge
|
M1
|
Tehniško komuniciranje v poklicu
|
|
|
x
|
|
M2
|
Materiali in obdelave v poklicu
|
|
|
x
|
|
M3
|
Elementi konstrukcij
|
|
|
x
|
|
M4
|
Organizacija in poslovanje
|
|
|
x
|
|
M5
|
Osnove oblikovanja materialov
|
|
|
x
|
|
M6
|
Oblikovanje nakita
|
|
|
x
|
|
M7
|
Tehnike izdelave nakita
|
|
|
x
|
|
M8
|
Gemologija
|
|
|
x
|
|
M9
|
Nakit in predpisi o izdelkih iz plemenitih kovin
|
|
|
x
|
|
M10
|
Umetno-rokodelske tehnike
|
|
|
x
|
|
M11
|
Industrijska izdelava nakita
|
|
|
x
|
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirna strokovna modula,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.