Določil Strokovni svet RS za splošno izobraževanje na 29. seji (8.7. 1999)
VSEBINA
2. GLOBALNI CILJI LIKOVNEGA SNOVANJA
4. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA
4.1. DIDAKTIČNO-METODIČNA NAVODILA
4.1.1. SPOZNAVANJE TEORETIČNIH LIKOVNIH PROBLEMOV
4.1.2. LIKOVNO IZRAŽANJE
4.1.3. RAZVIJANJE USTVARJALNOSTI IN ESTETSKEGA IZRAŽANJA
5. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI
Likovno snovanje v izobraževalnem programu kozmetični tehnik je predmet, ki nadgrajuje spoznanja in rabo likovnega jezika, pridobljena na osnovnošolski stopnji izobraževanja. Posebna pozornost je namenjena razvijanju sposobnosti opazovanja, likovnega mišljenja, ustvarjalnosti, predstavljivosti in domišljije ter razvijanju sposobnosti dijakov, da znajo uporabiti likovno teoretska znanja in jih povezovati z zahtevami v lastnem poklicnem izobraževanju.
Likovno snovanje temelji na dijakovi lastni praktični oblikovalni izkušnji, podprti s posameznimi spoznanji zgodovine umetnosti in likovne teorije. Dijaki se usposabljajo za doživljanje lepote v naravi in umetninah, za vrednotenje likovnih del in uporabnih predmetov ter likovne problematike v okolju, še posebej pa v lastnem poklicu, na ta način pa se navajajo na vrednotenje likovno-kulturne dediščine, izsledkov domače in tuje modne in kozmetične industrije na področju modnega oblikovanja in kozmetike.
Naziv predmeta: UMETNOST - LIKOVNO SNOVANJE /nadstandard/
ŠTEVILO UR: 35 (v 1. letniku)
FORMATIVNI CILJI IN VSEBINE: |
FORMATIVNI CILJI: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
spremenljivke (velikost in teža, položaj in smer, število, gostota, tekstura in struktura) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE: |
FORMATIVNI CILJI: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki |
|
|
|
|
SLIKANJE:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE: |
FORMATIVNI CILJI: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE: |
FORMATIVNI CILJI: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fotomontaža |
PLASTIČNO OBLIKOVANJE:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE: |
FORMATIVNI CILJI: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki |
|
|
|
|
VIZUALNE KOMUNIKACIJE:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE: |
FORMATIVNI CILJI: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki |
|
|
|
|
|
|
|
s pomočjo računalniške grafike izvajajo korekcije na obstoječih obrazih, |
Likovni pedagog sproti preverja delo, razumevanje in dosežene rezultate pri praktični izvedbi likovne naloge. Likovna dela vrednoti v kontekstu po izoblikovanih merilih, ki izhajajo iz likovne naloge. Objektivne kritike so smernice za nadaljnje delo oziroma za izboljšanje dela. Podpirati morajo dijakovo emocionalno, moralno, motivacijsko in intelektualno komponento. Učitelj ob vrednotenju splošnih in operativnih ciljev predmeta in na podlagi likovnih del dijake usmerja k virom kreativnih potencialov.
Preverja in ocenjuje se dijakovo delo (proces), katerega odraz so izdelki (produkti). Vsako ocenjevalno obdobje morajo dobiti dijaki najmanj po eno oceno.
Povzetek dosežkov:
Z likovno ustvarjalnostjo, podprto z likovno-teoretičnim znanjem dijaki razvijajo likovno-izrazne in oblikovno-estetske sposobnosti, ki so za kvalitetno delo kozmetičnega tehnika nujno potrebne.
S sproščenim likovnim izražanjem dijaki razvijajo motorične spretnosti in senzitivnost, ter sposobnost estetskega oblikovanja, likovnega mišljenja in aplikacije teh znanj v lastno poklicno delovanje. Likovno in verbalno izražanje v ravnovesju omogoča enakomeren razvoj opazovanja, predstavljivosti, likovnega spomina, čustev, domišljije in ročnih spretnosti.
Z vrednotenjem likovnih del dijaki pridobivajo zavest o pomembnosti poznavanja likovnih pojmov in estetskega izražanja, ter vplivu tega v poklicnem delu (npr. ličanju, oblikovanju vizualne podobe). Navajajo se na kritično presojanje ureditve okolja, unikatnega, industrijskega oblikovanja in modnega oblikovanja), ki ga sooblikuje tudi umetnost ličenja).
Predmet Likovno snovanje z nadstandardnim številom ur se izvaja v 1. letniku srednjega strokovnega izobraževanja v vzgojno-izobraževalnem programu KOZMETIČNI TEHNIK.
Učni načrt je razvojno naravnan in vsebuje temeljna področja likovne vzgoje (risanje, slikanje, plastično oblikovanje, vizualne komunikacije), pri čemer dijaki nadgrajujejo znanje likovnega jezika, pridobljenega na osnovnošolski stopnji izobraževanja.
Specifičnost predmeta in zahteve kozmetične stroke kažejo na nujnost prepletanja teoretičnega in praktičnega dela (likovnega snovanja), ki dviguje raven ustvarjalnih sposobnosti dijakov (psihomotorike, spoznavanje in emocij).
V likovnem izražanju lahko dijaki realizirajo poznavanje likovno-teoretična znanja, ter jih kasneje uporabijo v kozmetični praksi.
Omejeno število ur zahteva od učitelja skrbno ciljno načrtovanje in dosledno izvajanje učnih ur na vseh oblikovalnih področjih.
V učnem procesu mora učitelj gojiti in bogatiti vsako stopnjo dijakovega likovnega razvoja in jo glede na poklicno usmerjenost (kozmetični tehnik) obravnavati aplikativno (predvsem področja slikanja, risanja, plastičnega oblikovanja in vizualnih komunikacij). Več likovnih problemov iz različnih oblikovalnih področij je možno združiti znotraj posameznih likovnih nalog.
Učitelj skrbi za napredovanje in oblikovanje dijakove harmonične in celovite osebnosti. Pomembna je individualna oblika dela, ki prinaša nova znanja in kreativno izražanje, kar je podlaga za vključevanje v kulturno življenje okolja.
Pri dejavnosti spoznavanja teoretičnih vprašanj gre za usposobitev dijakov, da na podlagi usvojih likovnih pojmov na verbalen način likovno komunicirajo. Gre za obvladovanje likovnih pojmov, pridobljenih z opazovanjem predmetov in pojavov v okolju in naravi, ki temeljijo na spoznanjih in doživljanjih. Doživljanje in spoznavanje poteka ob pomoči učiteljeve uspešne motivacije. Učitelj zavestno skrbi za to, da se aktivira čim več dejavnikov likovnih sposobnosti mladostnikov:
Razvijanje dejavnikov likovnih sposobnosti prispeva k razvoju ustvarjalnosti, bogatenju zavesti in sposobnosti doživljanja lepote, ki je integralni del umsko in etično izoblikovanega dijaka.
Spoznavanje likovnoteoretičnih problemov temelji predvsem na poglobitvi že znanih pojmov. Glede na temeljno strokovno usmeritev je nujno povezovanje likovnoteoretičnih vsebin z ustreznimi vsebinami strokovnih predmetov.
Likovno izražanje pomeni ustvarjalno uporabo pridobljenih spoznanj in doživetij dijakov. Gre za praktično uresničevanje idej, dokazovanje uspešnega reševanja likovnih problemov v obliki estetskega izražanja.
Likovni pedagog aktivno spodbuja in usmerja dijake, da mislijo, čutijo, raziskujejo, se ustvarjalno izražajo z likovnimi izrazili in z različnimi orodji, v različnih materialih. Likovni pedagog spodbuja dijake, da vnašajo v likovno izražanje lastna spoznanja. Podpira samozavest dijakov s tem, da jim dovoli, da ostajajo pri likovnem izražanju izvirni, posebni in prepoznavni. Likovni pedagog razvija pri dijakih motorično spretnost in občutljivost s primerno načrtovano likovno nalogo in pravilnim vodenjem delovnih postopkov. Odpira možnosti za samostojno likovno eksperimentiranje, ter razvija predvsem občutek za pravilno uporabo barve, oblike, strukture in teksture.
Likovni pedagog mora pri izvajanju učnega procesa vzpodbujati in razvijati ustvarjalnost, kot dejavnik, ki podpira navdušenje dijakov, da pri ustvarjanju svobodno čutijo, mislijo in spontano komponirajo svoja opažanja in zamisli. Znati mora iskati dijakovo originalnost v načinu oblikovnosti sporočila, kjer niso najpomembnejši motivi, ampak načini njihovega oblikovanja.
Pomembna dopolnitev predmeta naj bo kulturni dan, ki bo omogočal neposreden stik z umetniškimi ustanovami in stvaritvami. Načrtovan in uresničen naj bo vsako šolsko leto. |
Likovno snovanje integrira in podpira izkušnje naravoslovnih predmetov, humanističnih in družboslovnih ved, jezikov, formalnega mišljenja ter strokovnih predmetov: KOZMETOLOGIJA (kemizem in tehnologija kozmetičnih sredstev za ličenje), FARMAKOGNOZIJA (sestavine ličil naravnega izvora), PRAKTIČNI POUK (ličenje, pedikura, manikura, oblikovanje celostne vizualne podobe).
Dijakovi dosežki pri predmetu celostno predstavijo strukturo njegove osebnosti. Interdisciplinarnost predmeta zagotavlja medpredmetne povezave na spontan in sproščujoč način, omogoča uporabo likovno teoretskih znanj tudi na področju kozmetične prakse.